• josida

Tips för att dölja fult kakel i köket?

Jag har bajsbruna kakelplattor i köket. Det är en hyresrätt, så jag vill inte lägga massa tid och pengar på att kakla om.

Tips hur man döljer dessa fula plattor?

• Svar på tråden Tips för att dölja fult kakel i köket?
  • Kakan83

Måla dom vita kanske? Fogarna blir iof också vita, men det blir snyggt!

Oliver ab imo pectore
  • josida

Går det att måla över kakel? Vilken typ av färg? Målar man med pensel eller roller?

• mammaNena

köp en viss sorts plast som gör så det ser ut som t.ex. hel svarta plattor. finns i färghandel b.la.

• Kakan83

Du målar med kakelfärg med en liten roller. Lite lättare att få det jämt än plast man sätter på. en kompis till mig hade brunt fult kakel i köket och har målat, blev kanonsnyggt. vet inte exakta priset, men hon sa att det inte var så dyrt. Tror hon köpte färgen på Bauhaus.

Oliver ab imo pectore
  • NoMore

Du kan ju alltid testa kontaktplast eller liknande..Går att använda på väggar,dörrar,golv och kakel mm. Funkar perfekt! MEN var noga med att skära ut plasten i -Exakt- samma storlek som kaklet då det kan bli ganska fult om det blir kanter som står ut över fogen.. Lite pilligt jobbigt men väldigt roligt..

Lycka till med det bajsbruna kaklet! =)

• Zannis

Jag har målat om våran blåa mosaik i köket och det blev så här:

Det var väldigt enkelt för övrigt! Köpte en speciell kakelfärg (ca 300 och en liten roller. Tvättade först kaklet ordentligt med fettlösare och sen var det bara att måla.

• Yildiz

JÄttesnyggt verkligen! Och så mycket billigare än att kakla om...

• josida

Åh, tack snälla ni för tipsen! Jag ska ta en sväng till bauhus ngn dag...

Svar på tråden Tips för att dölja fult kakel i köket?