• peachpassion

Grrrr! Apoteket vill inte sälja...

Är det nån mer än jag som inte får köpa en "snorsug" på apoteket?? Tanten i kassan sa att de inte ville sälja såna, för barns slemhinnor är så sköra. Men vad ska man göra då om man inte kan få bort snoret med koksaltlösning?? Det sitter ju massor i näsan, hon knappt andas ju!
    Kan apoteket vägra sälja såna?? Har blivit rekommenderad det av flera personer.

• Svar på tråden Grrrr! Apoteket vill inte sälja...
  • jenny76

Har du inget babyland, barnens hus eller Babyproffsen i närheten? De har en nässug som heter NäsFrida. Den funkar jättebra.

♥♥♥Emil 030407 Ida 061003♥♥♥
  • Ell

Köp någon annanstans då! Det finns ju både i vanliga stormarknader och på bebisaffärer! De är ju superbra! Man får se till att vara försiktig bara, man använder de ju inte direkt varje dag....

Lycka till!

Wilmer 060206
  • AnnaGBG

Finns de i deras sortiment så ska de ju vara ok och sälja trots att någon människa i personalen har någon egen idé... Verkar sanslöst konstigt???

Men som sagt - köp en NäsFrida i babybutikerna.

• peachpassion

Åhh tack!
    Visste inte ens att det fanns på annat ställe!

Näe, fy till tanten på apoteket! Klart att man bara använder sånt när det behövs, vad tror de om en där inne egentligen...

• jummie

De dom hade på Apoteket var faktiskt ingen höjdare..det var inte Näs-Fridan som dom sålde där uten en boll som sög o man kunde inte reglera trycket som man kan med Näs-Fridan.

• jenny76

Ingen aning vad tanterna på apoteket tänker...men ibland blir det inte riktigt rätt. Tycker oxå att det är konstigt att de kan hindra dig från att köpa något de har i sitt sortiment...

♥♥♥Emil 030407 Ida 061003♥♥♥
  • jummie

_finns_ dom kvar i sortimentet? Dom förvann väl för länge sedan??

• pajas01

tycker bara dem skulle få informera dig om de inte stoppa dig ifrån att köpa.. de bestämmer man väl själv om man vill ha en sådann elelr inte..

• linus

De som är som bollar är inte bra , inte så skonsamma men NäsFrida är kanon.
    Utprovad av läkare.

Finns på Babyproffsen.. Babyland b la

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias & Nelly ♥¸.?°´¯) ♥
  • PiaLottan

de som de säljer på apoteket har jag också fått veta från BVC är lite för bra för att vara hälsosamt, men däremot Näsfridan har funkat bra, men det gäller att ha bra lungor själv Babyproffsen säljer tex dem.

• Aprilia
    PiaLottan skrev 2007-10-25 20:47:39 följande:
    de som de säljer på apoteket har jag också fått veta från BVC är lite för bra för att vara hälsosamt, men däremot Näsfridan har funkat bra, men det gäller att ha bra lungor själv Babyproffsen säljer tex dem.
    Ja vi kör utan filter i så får man inte så ont i lungorna Det är ju själva spetsen som just inte ska vara särskilt spetsig så att den inte skadar inuti näsborren!
  • menilla

Jobbar på apoteket och alla som jobbar där är inte hemska tanter;)
    Det finns ingen näs-frida eller liknande i apotekets sortiment längre. Tyvärr! Många som frågar efter det.

• pilliss

den "bollen" hade jag med till mina äldre barn.

men rekommenderades att INTE använda den.
    när man sög blev det tryck i trummhinnorna så dom kunde gå sönder.

så näsfrida e mkt bättre...

• AnnaGBG
    menilla skrev 2007-10-25 20:51:25 följande:
    Jobbar på apoteket och alla som jobbar där är inte hemska tanter;)Det finns ingen näs-frida eller liknande i apotekets sortiment längre. Tyvärr! Många som frågar efter det.
    Då är det ju inte jättekonstigt att de inte vill sälja den....
Svar på tråden Grrrr! Apoteket vill inte sälja...