• Alvi

Om jag tvättar en fleecefilt nu - hinner den bli torr till imorgon kväll då?

Vi har två vita fleecefiltar i soffan att sitta på (för att inte smutsa ner soffdynorna, suck...) och jag undrar om de kan tänkas hinna torka tills imorgon kväll!?

Vad är det för "tork-status" på fleece!?

• Svar på tråden Om jag tvättar en fleecefilt nu - hinner den bli torr till imorgon kväll då?
  • sep mamma

De kommer att torka det går väldigt fort!!

• Linda1976

Fleece är ju halvtorrt när det kommer ut ur maskinen, så det bör vara god marginal!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Tristanya

fleece torkar väl jättefort eller?.. häng upp den bara så den får chans att torka! men till imorgon kväll har den nog hunnit torka flera gånger om!
    har ni ingen torktummlare då?

• Venna

O ja...De kommer ju nästan vara halvtorra redan när du tar ur dem ur tvättmaskinen, så imorgon kväll kommer de garanterat vara torra!

• Alvi

Wow, tack! Det var det jag misstänkte, men jag vill inte riskera att stå utan filtar (inte för att det skulle vara hela världen men ändå... ) imorrn när vi får besök.

*pinnar ner till tvättstugan*

• Peztis

Vill du vara extra säker så kan du ju centrifugera lite extra - om maskinen har den möjligheten, vill säga.

Men håller med de andra, det är garanterat torrt imorgon bitti om du bara hänger upp det.

• johandra

uhhm,torktumla fleece skulle då inte jag göra

Men nog e dom torra imorrn kväll allt..Om du inte lägger dom i en enda stor rul så e dom garanterat torra redan imorrn bitti

Mamma till världens finaste Ella 060309 + syskon på väg v33
  • Tristanya

lillalillajag -- vad händer om man torktummlar dom då?.. vi har tummlat fleece filtar..

• johandra

Tja,fleece e gjort av plast,vilket lätt blir förstört av värme...

Men vill man chansa eller känner sin tumlare väldigt väl så kan man väl tumla...Men jag skulle inte göra det med våra saker iaf..

Det var bara det

Mamma till världens finaste Ella 060309 + syskon på väg v33
  • Tristanya

aha ok men man kan ju ställa in värmen på tumlaren.. så det inte blir för varmt!

• jagäraf

Jag brukar torktumla fleece, går jättebra!

• lilltrillan

filten är garanterat torr redan i morron på morgonen vill du inte tumla så häng över ett element!

glöm dina bekymmer imorgon kommer nya
  • jennie ellie

Oj, jag tumlar alla fleece filtar, jackor, mm men sköljmedel ska man inte ha när man tvättar

Svar på tråden Om jag tvättar en fleecefilt nu - hinner den bli torr till imorgon kväll då?