• Smullan

restaurang tips i helsingborg?

Vi ska åka dit nästa helg...

Har ni några förslag tar vi gärna emot dem!

TACK!!

• Svar på tråden restaurang tips i helsingborg?
  • Jordgubbstjejen

Det beror vad ni är ute efter!jag rekomenderar oasen starkt om man gillar fondue, annars finns Cantina som har tex-mex eller cardinal som har kryssmeny!!

• Smullan

Hmm, jag vet inte vad vi är ute efter... Lite mysigt ställe... inte allt för dyrt.. Vi äter det mest.-

Hörde talas om att det låg många restauranger i Norra hamnen??

• Jordgubbstjejen

Jo där nere finns en del resturanger, är dock aldrig där nere så kan inte rekomendera ngn speciell för dig där nere! Finns en fiskresturang som heter Roys vet jag iaf!*ler* teaterkatten är även också mysigt och gott!

• Skitunge79

En liten italiensk restaurang som ligger vid Maria kyrkan som heter Olsson's.-Romantik
    Pubrestaurangen Telegrafen som ligger på storgatan bakom Åhlens, mysig mörk källare.-Mysigt o avslappnat
    Fiket/restaurangen Bagatelle som också ligger vid Maria kyrkan, mycket pastarätter.-socialt
    Sedan kan du ju äta brunchen på The Tivoli på söndagen, väldigt prisvärt! 99kr, all u can eat! Jäkligt god mat!

• jessipessi

vi åt på oasen för 3 veckor sen herregud vad gott, men dte e om man har tid o sitta jätte länge sen tycker jag man åt sje mest mätt på pommes o sallad för köttet tog sån tid o man fick bara en pinne per person så då blev det nån enstaka strimlad kött

• Jordgubbstjejen

Hjalmars har väldigt god husmanskost ligger också vid maria kyrkan!

• Ellah

I Norra Hamnen är Roy's bra, samt Oz Emellan eller vad det nu heter. Annars rekommenderar jag restaurang Oasen, de har fondue som är jättegod och deras Tobleronefondue är helt obeskrivlig!

• Stella79

Åh, då passar jag på å frågar...finns det nån bra Tapasrestaurang i Helsingborg?

• Jordgubbstjejen

Cantina kör ju med texmex men vet inte om de direkt har tapas på menyn....

• Ellah
    Stella79 skrev 2007-10-26 17:26:08 följande:
    Åh, då passar jag på å frågar...finns det nån bra Tapasrestaurang i Helsingborg?
    Ja, Lagmarks på Sundstorget!!!
  • molly 81

Trodde fondue trenden hade dött ut, men icke... Är från Hbg från början...

Fast jag gillar Cantina... Rejält med mat och god tequila;)

Men jag hade med sökt mig ut mot norra hamnen, restaurangerna är redan nämnda!

• Smullan

Finns det nån hemsida där man kan sa vad de har att erbjuda...

Å tack för alla förslag.. Men norra hamnen blir det nog.. men vi är grymt sugna att test fondue restaurnagen... verkar vara lite kul..

Kram

• molly 81

Googla de resturanger du är intresserad av, de flesta bör ju ha en bra hemsida=)

• Ellah

Jag hade valt fonduerestaurangen över Norra Hamnen faktiskt. Oavsett hur "gourmetig" viss man kan vara där, så slår den faktiskt fasen inte Tobleronefondue - hur ute, passé, och otrendigt det än må vara! Fast sedan äter jag i Norra Hamnen dagligen nästan så man är lite trött på det.

Kom ihåg bara att boka bord, för det är alltid fullt överallt!

• KorElleBelle

Nu när höstmörkret faller in skulle jag helhjärtat rekommendera Olssons skafferi på Maria torget, helmysigt litet, intimt och sååå romantiskt med tända ljus och fruktansvärt god italiensk mat.
    Restaurangen är omnämnd som helsingborgs bästa restaurang i lonely planets sverige guide!!

• Lysmasken

Det finns även Le Cardinal. Kan dock inte säga var den ligger för jag bor i HBG. Var där förra året. Kanon gott.
    Det finns även resturang som heter La Petit

Svar på tråden restaurang tips i helsingborg?