• Vilmagbg

Bra idéer och tips till Möhippa

Jag och en kompis håller på att planera möhippa för en av våra vänner som skall gifta sig till sommaren.
    Tacksam för tips, roliga idéer och upptåg.

• Svar på tråden Bra idéer och tips till Möhippa
  • ThereseLaurin

Klä ut tjejen och gå på stan är ju ett roligt och traditionell sak att göra
    Åka i badkar på släpvagn fick min mamma göra då hade hon ögonbindel..det var jätte kul. men sommar också=)

• Marie80

På min möhippa förra sommaren så fick jag i uppdrag att ta kort på mitt dröm-hus, billeksak, dryck, prins, tvättbräda m.m. Fick en engångskamera runt halsen. Annars så var det laserdom (hur kul som helst), sen hade mina kompisar lånat relaxavdelningen på ett hotell dr vi hade vattengympa, fick massage och bada bastu.

På kvällen åt vi en god middag och sen dansade vi hela natten......inga pinsamheter alls. I så fall hade jag inte velat vara med!

På bröllopet fick jag sedan ett album med alla korten.....ett jättefint minne!

• Linda1976

På min möhippa blev jag kidnappad på jobbet av en kille på en jättestor motorcykel (JÄTTESTOR!!). Jag satt med en kund och en kollega kom bara in och sa "jag tar över här - det finns annat du ska göra"... Alla på jobbet var invigda, haha... vad chockad jag blev.... Vi åkte nog runt 30-40 minuter på skojiga svängiga vägar...Sen fick jag blåsa glas vid Kronhusbodarna (antar att du bo i Gbg), därefter hade vi picknick. På kvällen åt vi middag på Jord. Inga pinsamheter - då hade jag inte följt med - och det vet de om!

• Linda1976

Annat att göra i Göteborg: Hagabadet, gocart, åka Paddan, 5kamp på Liseberg, spa på Panorama....

• Linda1976

Kom på mer: En annan kompis som gifte sig 2003 fick spela in en låt i studio. Glömt var riktigt, men nånstans vid Nordostpassagen iaf.

• Tingilya

Vi hade en möhippa för en kompis, å hon fick spela in en låt i en studio vid slottskogen...det va skitkul...*skrattar*
    Sen spelade vi upp låten på bröllopet....hehehe..men hon tyckte det va jättekul trots att hon inte kan sjunga...

• Vilmagbg

Spela in en låt skulle var prefekt för henne......hon är galen i Schlager.

• Hallonpaj

Jag hade möhippa nu i lördags! Det var jätteroligt, fast jag fick ta med min bebis, så rätt lugnt då.

Mina kompisar "kidnappade" mig på förmiddagen, och hade en liten packlista åt mig. En del saker vara bara för att förvirra mig. *s* Mitt bland osthyvlel och badkläder stod det bebisen med tillbehör. *s*

Sen när vi skulle gå så tog de fram enn t-shirt där de hade tryckt mitt namn "hjärta" min sambo, och så nålade de fast en liten spetsslöja i håret. Ganska fint och lagom, inte alltför utspökat.

På tåget fick jag två kuvert med uppdrag: Ta foton som skulle illustrera en lista med bildtexter, och en liten bok som jag skulle samla råd till äktenskapet i. Och en påse med gelehjärtan och en engångskamera.

Sedan fick jag sjunga in två låtar! Jättekul, och jag älskar ju att sjunga! En hade min kompis skrivit om texten på, så att det handlade om oss. Gissar att vi får höra den på bröllopet, hahaha.

Sen fick jag massage på centralbadet, medan min svägerska gick på promenad med min dotter. Så badade och bastade vi. När vi gjort oss fina och bytt kläder så fick jag en banderoll - typ sån som de har i skönhetstävlingar "fröken stockholm" - där det stod "blivande fru K" och de andra hade banderoller där det stod "hallonpajs fanclub" (fast inte hallonpaj ...)

Så avslutade vi med middag på en fin resturang. T smulade ner hela golvet med bröd, tralala ... Men ingen verkade ta illa upp, vilket bordsskick kan man egentligen förvänta sig av en 7 månaders baby?

• Ylwa

Måste oxå tipsa om hysteriskt rolig bortrövning jag har hört talas om. Bruden får ett blommogram. Killen med blommorna fr ågar om han kan få låna toan, vilket går bra. Men han är inne himla länge och rätt var det är hör hon att han spolar i duschen... kan bara föreställa mig vad som far igenom huvudet på henne. Hur som helst så plingar det på dörren, IGEN. Och där står brudgummens bror (men går väl bra med kompis, pappa, mamma, syrra, vad som...) med något ärende och lagom som denne kliver in i hallen kommer blommogramkillen ut i bara handduk och blött hår.. :-P. Förklara det där om du kan he he he. Sedan så var möhippan i full gång... kanske stormade alla in och bara stack med henne, kommer inte ihåg hur de gjorde. Men ag tycker det var himla skoj idé.

• UBJ

Mina vänner målade drinkglas samt ritade porträtt av mig. Roliga minnen att ha kvar för framtiden!

• Linda1976

Ylwa: Haha.... Kan ju säga att hade mina kompisar gjort det mot mig så hade jag varit så förbannad att de inte fått komma på bröllopet, men idén e skojig som sådan (så länge jag själv inte skulle drabbas av det )

• Tygtiiger

på min möhippa fick jag bland annat chokladprovning på ett "pralineri" på morgonen och en sminkning på face (slutade med att jag bokade sminkösen till bröllopet för det blev så fint).

Svar på tråden Bra idéer och tips till Möhippa