• Pannkakan

Tårttråden - Livet på ett tårtfat - del 8

Det är jättekul att det hela tiden kommer så mycket nya ansikten. Då samma frågor tenderar att ställas om och om igen ber vi vänligen, men bestämt, att alla nya läser igenom "Guide till Tårttråden" ordentligt första gången.
    (Du måste vara inloggad för att läsa) 

Då Tårttrådens tempo är högt och för att ingen ska missa någon av de fina tårtor som görs bör man lägga in bilder av sina alster i Tårttrådens bildtråd

För inspiration eller bilder av tidigare tårtor:

FL-galleriernas tårtor efter kategori 

Googels bildsök
    Bäst resultat hos Google får du om du gör sökningen på engelska.
    Cakes + ”ämnesord”, men pröva gärna på svenska med.

Många funderingar kring livsmedel hittar du svar på hos Livsmedelsverket

När man gör tårtor finns det inga måsten, det viktiga är att man har roligt.
    Det finns inga verktyg man bara måste ha, utan behoven varierar från tårta till tårta.
    Följ din egen budget och smak. Det finns (nästan  ) inga rätt eller fel.

Snälla - prata inte beställningar och betalning i tråden.
    Dels så riskerar ni att få en varning då om inlägget blir anmält, då det kan räknas som reklam, men även för att försäljning från icke livsmedelsgodkänt kök är emot livsmedelslagen.
    Viktiga länkar -

För er som saknar en länk, så finns den i "Guide till Tårttråden"
    .: Man gör det man kan... Och det man inte kan lär man sig. :.
  • Svar på tråden Tårttråden - Livet på ett tårtfat - del 8
  • Pannkakan

Avvakta gärna klartecken, vill kolla att alla länkar funkar som de ska. Jag hojtar till i gamla tråden när allt är ok.

• Pannkakan

Jepp, det funkar, men ett stycke har vänsterjusterat sig, men det får vi leva med.
    (Fast det kommer nog reta mig ett tag allt).

För den som vill låna "knapparna" här ovan till sitt krypin och nörda loss rejält går det bra. De ligger i mitt galleri för den som vill.

• LeWi

Snyggt jobbat Pannkis!!

I reject you reality and substitute my own.
  • Anette m 2st 01

Godmorgon i den nya tråden

Mina första cupcakes som jag hade med mig i går till jobbet fick betyget supergoda. Kul men dom kunde ha varit snyggare.
    Gjorde en ny laddning med samma fyllning (choklad och hallon) till makens jobb idag. Snyggare spritsning den här gången men inet helt bra ändå. Ska se om jag får någon bild på dom. Har tyvärr inte någon egen digitalkamera så mitt hopp står till någon på hans jobb som kanske har en mobilkamera eller dyl.

• Lilo84

Har också hittat hit, favoritar!

Still waters run deep, my dear, there's never smoke without fire!
  • fru fogeby

så, nu har jag oxå hittat hit..

oj, jag har maaaassor att göra idag känner jag.. 1 st tårta som är 40*40 en 2 st som är för 12-bitar och sen 2 st som är 10cm i diametern...jisses..varav den stora och en normalrund ska bli våningstårta..

• Me81

Hittar hit..

Nu har ja gjort mmf för allra första gången..busenkelt!
    Använde matolja istället för cocosfett o d funkade hur bra som helst!
    Jag har frågat förut..men minnet e ju som d e..
    Mmf på 200g mashmallows..räcker d till en halv långpanne-tårta?

*Bella*
  • fru fogeby
    Me81 skrev 2007-10-26 08:36:22 följande:
    Hittar hit..Nu har ja gjort mmf för allra första gången..busenkelt!Använde matolja istället för cocosfett o d funkade hur bra som helst!Jag har frågat förut..men minnet e ju som d e..Mmf på 200g mashmallows..räcker d till en halv långpanne-tårta?
    nja, lite tveksam är jag.. men jag brukar göra efter det reseptet och får ganska mycket över från en rund tårta och jag kavlar inte så tunnt..så det booorde kunna räcka..
  • Me81

får väl testa kavla ut den o se hur stort d blir..

*Bella*
Svar på tråden Tårttråden - Livet på ett tårtfat - del 8