• Fast rättstavat

Blivande/planerande unga pappor

Måste ju se efter om det finns några unga män här som planerar eller till och med redan har ett barn på väg. Själv så ska jag och min flickvän börja försöka i december (jag är 18, hon 19) och jag hoppas att det tar sig fort! Längtar otroligt mycket till en liten en i lägenheten och att få uppfostra den lille tillsammans med henne.

Kommer dock att få det rätt så trångt med att hitta jobb då jag ännu inte gått klart skolan. Beräknar att jag kommer ha ca 3-4 månader på mig att skaffa jobb efter studenten, ungefär då borde barnet komma ifall det blir som planerat.

Stor satsning, men efterlängtad.

Någon i liknande sits? :)

• Svar på tråden Blivande/planerande unga pappor
  • heckles

Passar väl inte riktigt in i din beskrivning, men jag tar chansen och skriver av mig lite ändå.. :- )

OBS! Jag vill inte på något vis verka som en moraltalt (finns väl inget motsvarande uttryck för män?) utan detta är helt enkelt en reflektion över mitt eget liv och min situation, och kanske rent allmänt..

Personligen kunde jag inte på något vis se mig som pappa i 18-årsåldern, dels för att jag var singel då men även för att jag ville ha chansen att "leka av mig" (krogen, kompisar m.m) innan jag stadgade mig och skaffade barn.. Dessutom skulle jag vilja veta att jag kunde försörja mor & dotter/son (d.v.s en relativt stabil anställning) när det väl blev dags.. Träffade min nuvarande tjej 1996, och det skulle dröja 10 år innan vi skaffade vårt första barn, vilket skulle visa sig hjälpa till när sömnbristen började tära på förhållandet.. Idag har vi en liten tjej på 2½ år och en till som just nu plaskar omkring i mammas mage..

Med det sagt så vill jag önska dig all lycka framöver och att du och din tjej får det som ni vill ha det.. Och kom ihåg att ett barn inte behöver betyda uppoffringar, bara mer planerande..

Lycka till!

• Fast rättstavat

Jag hade själv inte haft något emot att göra som du heckles, bara det lilla problemet att jag inte måste leka av mig, jag dricker inte ofta och har inga behov av att få "leva livet" inann jag stadgar mig. Så att bara sitta och rulla tummarna i väntan på barn och sådan... nej, det kommer inte på fråga, vi båda känner likadant och jag tror starkt på att ett barn inte kommer att tillföra mer än glädje till oss :)

• heckles

En viss mån av sömnbrist får du räkna med, och tro mig det är inte alltid kopplat till glädje..

Men hur som, jag gläds med dig.. Att bli pappa är något underbart och man växer enormt som människa den dag man blir det.. Och att se den lilla människan växa är en ännu häftigare upplevelse..

• Pixboy

Tycker ni gör helt rätt om ni känner att ni vill, kan och orkar. Men shit vad fördomar ni kommer att möta. Jag är 26 och det tycker många är ungt.

Nä kör hårt och lycka till! Du fixar det om du verkligen vill.

• Magnus Mollin

Jag är 20år och ska få barn i Juli! :) Jag är inte den typen av person som behöver "leka av mig" nere på krogen eller annat! :)
    Grattis till er alla, för er som har barn och för er som väntar!

• boardrider

Jag säger: kör hårt! Åldern är inget problem! vill man så kan man, eller hur?
    Jag var 17 när jag fick min dotter och jag har aldrig ångrat någonting!

Kul att det finns fler unga barnsugna.

• Fast rättstavat

jag tycker att det är synd hur folk titta snett på folk under 30 när det gäller föräldraskap, jag menar någon gräns måste det väl finnas? Jovisst, för all del förtår man om det är svårt att acceptera någon som är under 20 och skaffar barn, säkert 70% av ungdomarna under 20 super ju mycket, festar och har kul under den perioden av livet, jag är visserligen inte sån men ändå. Självklart folk har fördommar om ens ålder och kan anse det opassande.

Fast om någon är villig att diskutera om jag är mogen eller ej så kan de få sig en uppläxning från en liten yngel sk dem se. Inga argument går att stå emot hur någon längtar till att bli förälder, oavsett ålder. Det finns hundratals argument för en ung förälder om man jämför de få starka punkterna mot som har att göra med ekonomi, mogenhet osv. Sånt ju vi löst till största delen så det blir inga problem.

Vi börjar "produktionen" om 8 dagar, längtar otroligt mycket :)
    Fler män omkring 18-25 som planerar barn? kvinnor finns det gott om men de har ju inte precis samma syn som män, man vill ju prata med någon i ens egen situation ;p

Svar på tråden Blivande/planerande unga pappor