Gravid med Yasmin?
Finns det nagon som har blivit gravid med Yasmin har?
Och isf var det for att du slarvade/missade nagot piller, kraktes/hade diarre eller tog antibiotika eller var det "inte ditt fel"?
Finns det nagon som har blivit gravid med Yasmin har?
Och isf var det for att du slarvade/missade nagot piller, kraktes/hade diarre eller tog antibiotika eller var det "inte ditt fel"?
Jag blev gravid, två ggr med yasmin! Den ena gången, ja, kan inte svara helt hundra säkert om det var mit fel eller inte, var i samband med studenten, så man drack en del, men jag har alltid tagit dem samma tid på dagen, så där i ligger inte felet! Den andra gången vet jag att jag inte slarvat, då var det absolut inte mitt fel.
Varför undrar du?
Jag har hört många som blivit gravida trots att de ätit yasmin, jag var jättenöjd med dem innan, men nu vägrar jag äta p-piller mer!
Jag blev gravid med min son när jag åt dem. Helt utan anledning, jag tog dem samma tidpunkt varje dag. Hade inte ätit andra mediciner och inte heller kräkts.....Läs noga på förpackningen vetja någonstans så ska det stå hur många procent det är uträknat att ge skydd. Så vill man vara riktigt säker så ska man använda kondom, helst två :)
Nu var tack å lov min son önskad ändå, trots allt.
Jag har inte blivit gravid när jag har ätit dom, men jag var tvungen att sluta äta dom p.g.a en otroligt stark migrän, synbortfall och yrsel... Åt dom i ett år.
Har läst att det är flera människor som har fått blodproppar eller dött av just Yasmin för att det är ett starkt p-piller. SÅ jag tänker iallafall aldrig mer äta Yasmin.
Ni som har ätit dem, har ni gått upp i vikt eller några biverkningar ni kan berätta om
Ska börja äta dem och har PCO-s så jag har lätt för att "fläska" på mig
Sa det verkar handa att tjejer blir med barn trots Yasmin?
Nagra till som vill beratta sin historia?
jag blev gravid två ggr med jasmine. båda grav slutade i MF. vet inte om det har med det att göra. när jag slutade med jasmine och blev gravid blev det friska "normala" barn.
Som jag ovan skrev så gav dom mig migrän, synbortfall och yrsel. Kom ca en gång per månad.
mo m2007 skrev 2007-10-26 12:01:09 följande: