• BabyEm

Kan man måla våtrumstapet?

Mitt badrum är hemskt och vi har inte råd just nu att renovera badrummet. Det sitter en gammal ful våtrumstapet men möster i som ser ut som kakel med blommor på. Det är lite olika nivåer i tapeten eftersom den ska se ut som kakel.

Kan man måla den i en enfärgad färg? Håller det? Finns det nån speciell våtrumsfärg isåfall eller?

• Svar på tråden Kan man måla våtrumstapet?
  • Snörosen

Vi målade våtrumstapeten i vår tvättstuga. (Den var spräckligt lila innan - nu vit - vilket otroligt lyft). Det de sa i färgaffären var att måla på ett litet ställe. Torkar färgen = 0k att måla. Torkar det inte inom 24 tim så blir det svårt. Resultatet blir bättre om våtrumstapeten inte är nyuppsatt, utan gärna några år gamal, vilket det låter på din beskrivning som det är.

Jag använde Nordjö våtrumsfärg, (rusti... något). (vattenlöslig) men kolla med din färgaffär vad de rekomenderar. Tvätta med målartvätt innan.

Lycka till!

• BabyEm
    Snörosen skrev 2007-10-26 09:21:21 följande:
    Vi målade våtrumstapeten i vår tvättstuga. (Den var spräckligt lila innan - nu vit - vilket otroligt lyft). Det de sa i färgaffären var att måla på ett litet ställe. Torkar färgen = 0k att måla. Torkar det inte inom 24 tim så blir det svårt. Resultatet blir bättre om våtrumstapeten inte är nyuppsatt, utan gärna några år gamal, vilket det låter på din beskrivning som det är. Jag använde Nordjö våtrumsfärg, (rusti... något). (vattenlöslig) men kolla med din färgaffär vad de rekomenderar. Tvätta med målartvätt innan. Lycka till!
    Ok tack så mycket! Då ska jag åka till färgaffären och fråga
Svar på tråden Kan man måla våtrumstapet?