• lovestar1

första pojkvännen

Jag har en underbart dotter som fyller 16 år snart. Hon har alltid varit försiktig och lugn tjej och nu har hon hittat sin första pojkvän. Det verkar vara en lugn kille men nu är det så att jag tycker han ser udda ut i sitt utseende, inte alls söt egentligen och verkar vara en aning " töntig" . Tror nog att min dotter bara är glad att hon har hittat någon som tycker om henne, och hon säger att han är jättesnäll. Min dotter är väldigt vacker, modemedveten och väldigt trevlig, men hon är så snäll och jag är rädd att hon stannar kvar hos den här killen för att hon vill vara snäll och för att hon känner sig omtyckt. Jag tror nog själv att jag inte säga säga något om mina funderingar till henne, är nog själv ganska utseende fixerad, och det vet jag om att det är inte så bra att vara för det finns så mycket andra egenskaper som är viktiga. Kanske är jag bara rädd om min älskade dotter så jag tänker och analyserar för mycket. Snälla ni kom gärna med synpunkter!

• Svar på tråden första pojkvännen
  • dio

Det är din dotters val vem hon är tillsammans med likväl som det är upp till din dotter att inse att hon kanske inte är kär i honom om så är fallet. Men hon kanske är det? Hur som helst så är det hennes sak. Hennes misstag, eller hennes förälskelse. Så länge han inte är direkt farlig för din dotter, dvs misshandlar henne, trycker ner henne osv så ska du väl vara glad över att hon har en väldigt snäll kille som tycker om henne? Varför vara så ytlig och hänga upp sig på hans utseende, det är ju tydligt att din dotter inte gör det! Nää fy skäms!
    Om så fallet skulle vara att hon inte är kär i honom så kommer hon nog underfund med det så småningom (utan din hjälp) och gör slut. Men då kan du titta tillbaks och vara glad över att hon hade en snäll och fin första pojkvän som säkerligen var bra för henne istället för en idiot!

• Therese33

Tycker du skall vara glad! Om din dotter tycker om honom och han är snäll så är väl det viktigare än om han är snygg och uppför sig som en idiot! Dom har starka viljor i den åldern, så tröttnar hon så kommer hon nog att säga ifrån, men jag tycker du skall uppmuntra henne, det gör vi med vår tonårsdotter, huvudsaken är att hennes pojkvän är snäll och ärlig. Sedan har utseendet inte så stor betydelse i längden.

• Maskot

Leta inte fel på killen! Tänk om det var tvärtom, att han var snygg men elak och arrogant mot henne?

Tycker det låter som att din dotter är klok som ser de inre kvaliteerna! Det är dem som är viktigast i längden.

• Bevabus

Man kan faktiskt gilla någon pga. dess personlighet.
    Jag tycker du ska vara glad för dom båda. Och för killen framförallt! Om han nu inte är så snygg och ändå har blivit ihop med en väldigt vacker tjej så har han haft en himla tur. Alldeles för vanligt med att gå efter utseendet i dagens samhälle.
    Och du ska vara särskilt stolt över din dotter som inte bryr sig om hans utseende på det sättet.

Personligen så behäver jag en kille som ser bra ut. Personligheten kommer ju verkligen först men jag skulle aldrig kunna vara med någon som jag inte tycker är attraktiv. Men alla har ju olika sätt att se "attraktivt" på. Vi har alla olika smak.

Var glad istället att din dotter inte kom hemsläpandes på en 32-årig knarkare och sa att dom var förlovade haha :P

• susye

men hur kan du dömma killen utifrån utseendet bla
    verkar rätt så ytligt av dig
    låt din dotter göra det valet

• Agapi

Jag har alltid fått höra "du är mycke snyggare än honom, varför är du me honom" osv med alla mina pojkvänner. De handlar ju bara om att jag faller för en stil och personlighet som kanske inte allmänt ses som de snyggaste.

Så länge din dotter är glad och blir bra behandlad av killen så tycker jag inte du ska lägga dej i eller oroa dej.

• Mamma 35

Hej..var glad att hon har en kille som är snäll,
    och som gillar henne för den hon är..
    Utseende betyder inte allt vet du..
    Jag har själv en minitonåring hemma som är 11 år,
    men tycker att killar är pest o pina!!!

Svar på tråden första pojkvännen