• Niebla

Minskad sexlust - när få den tillbaka?

Är det många av er som fått en markant minskad sexlust i och med graviditeten? Jag märkte en tydlig skillnad redan från plusset, och nu när jag är i vecka 18 är det fortfarande likadant. Den är inte helt borta, men väldigt sällsynt. Trenden är att den är som störst om morgnarna, för att sedan minska under dagen. På kvällen kan det vara så att jag rent av känner ovilja mot att min man rör mig. Det är förvisso inget större problem, men ibland kan jag bli nojjig och tänka att det kanske inte blir bättre ens när barnet kommit...

Vad är era erfarenheter?

• Svar på tråden Minskad sexlust - när få den tillbaka?
  • Fast rättstavat

jag som kille vill nästan gråta av att höra detta! gillar ju min flickvän otrolig tmycket och just nu planerar vi ju vårt första barn, men tänk... om man inte får visa sin kärlek med samlag så blir man ju knäpp som hormonbesmittad 18-åring!

Jag hoppas att min ängel har kvar sin sexlust, ajaj...

har dock ingen erfarenhet själv så jag ger då inga svar ;)

• Marleen

välkommen till min värld. känner det lika som du o e i v 24

• Bobbenn

Inget sex här. v19 idag

♥♥♥♥JAG HAR EN BEBIS I MAGEN!!!♥♥♥♥
  • Emil06

Min lust försvann med grav. (mådde illa dygnet rutnt i 3 mån, så är väl inte så konstigt..) men den e fortfarande borta, sonen e 15 mån nu........

• MammaMi83

snart v.30....min finns men är inte stor,mest på morgon för mig med...
    men det har gått upp o ner hea tiden

Med Cassandra 021206, Och gravid BF 080111
  • Minxy

Jag blir kåt i hjärnan, men kroppen fattar inte att den ska göra sig redo. Inte så jävla kul att hålla på med glidmedel varenda jäkla gång heller, så efter ett tag blir man less.
    Hoppas att allt ska komma tillbaka snart!

Gravid i vecka 23!
  • Niebla

Oh, Emil06, det låter jobbigt! Jag blir lite irriterad på mig själv ibland, för jag har ju lust på det mentala planet, men kroppsligen så vill det sig inte. Pragmatikern i mig tänker att "det här kan jag lösa", men det är väl inte så lätt, och det är jag inte van vid.

Ser att du bor i Solna - jag med. Är det en bra barnstad?

• Rose68

Min försvann också total redan vid plusset! Hoppades in i det sista att den skulle komma tillbaks när jag började må lite bättre i vecka 13, men icke.
    Den är totalt bortblåst!
    Jag tycker inte ens om när min man bara försöker visa lite ömhet och omtanke genom att krama eller röra vid mig utan sexuell baktanke.

Är i v.24 och även om han inte beklagar sig känns det ändå hemskt.

• Papayia

Sexlust? Låter bekannt men minns inte riktigt?..:P
    V 25

• Niebla

Ha ha, skönt att höra att det finns andra som ser på detta med glimten i ögat! Min man är hur förstående som helst, men som Rose68 skrev så känns det lite hemskt. Och kanske att det blir fanastiskt sedan när den där lusten väl kommer tillbaka - om den gör det...

Ha en skön helg alla!

• Sarah74

Hej!!
    Här är det en som avviker ifrån gänget och har hur stor sexlust som helst! (Jag är i vecka 17.) Känns som man är mycket känsligare och därmed njuter mycket mera. Så det kan jag uppmuntra killar med som är oroliga: Ännu en bra anledning att skaffa barn..hehe!!

• Linda Al

Vill inte förstöra hoppet (och jag vet ju självklart inte hur det blir för dig), men för mig var det som allra sämst när jag ammade. Då hade man närhet mest hela tiden, i o med barnet, så då ville jag absolut inte att min kille knappt skulle nudda mig (är dock inte den kramiga typen, och behövde få vara ifred med min kropp ibland -alltså mellan amningen). Sen blir man -både i graviditeten och under amning -väldigt "avsexualiserad", vilket gör det svårt för annan slags närhet än barnets. Det är ju meningen att allt fokus ska ligga på barnet. Jag hade svårt att koppla bort. Då och nu i graviditeten är man ju dessutom extremt medveten om barnet i magen, den rör sig och så, så det blir som att ha sex, med bebisen i samma rum, om man gör sånt. Det gör att min lust försvinner ganska snabbt...

• dec06

FÖrsvann i början , kom tillbax med STORM runt v.22-24 och sen dog det igen....men det berodde nog mycket på alla sammandragningar jag har. Får SD av bara tanken på sex Så jag måste förtränga känns det som....tyvärr

• Vintersjäl

Sexlusten försvann runt vecka 16 och har inte återvänt än, är i vecka 26 nu...

• Nilam84

vet hur det känns ingen lust här heller.. äcklas i princip av bara tanken..

• alvaereva

jag vill hela tiden men får inte.. får också SD av det så doktorn har avrått oss från att ha sex. jättetråkigt!!!

Svar på tråden Minskad sexlust - när få den tillbaka?