• teambe

Grundskolor i Göteborg

Hjälp oss välja vilken som är bäst (vi ska flytta vårt barn från den nuvarande skolan)! Egna erfarenheter och rykten välkomnas!!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Grundskolor i Göteborg
  • teambe

Ni som rösta på Montessoriskolan centrum. är det för att det är montessori eller för att det är en bra skola?

• teambe

Och motivera jättegärna era röster!

• bengke

Samskolan har i "mina kretsar" ett väldigt snobbrykte. Jag har inte gått på någon eller vet något av de skolorna du räknar upp, men instinktivt tänker jag att samskolan är för volvochefens barn och barn till föräldrar som själva gått där. Men jag kan ha helt fel. Lyckat till med valet!

• Vilmagbg

Jag känner endel som har sina barn på Bild och Form (på Vegagatan) och dom tycker det är en fantastisk skola. En lagom stor skola. Vår son kommer troligtvis att börja där när det är dags för honom att börja i förskoleklass. Oscar Fredrik & Ebba Petterson har jag också hört mkt gott om.

Montissori Centrum har jag hört både bra och dåligt om. Det samma gäller Lilla Samskolan
  • teambe

Cillagbg: vad är det man inte gillat med Montesorriskolan Centrum? Viktigast för oss är bra mobbing-förebyggande arbete, bra konflikthantering och mra stämning. Tryggt och trivsamt. De akademiska aspekterna tycker vi inte är lika viktiga om jag ska vara ärlig, eller dålig får ju inte undervisningen vara, men det är inte det vi önskar i förtahand.

Bengke: jag har också hört att samskolan är snobbig, det talar emot den.Jag känner två familjer som har sina barn där, de tycker den är jättebra och inte alls snobbig, men de är faktiskt jättesnobbiga själva så de märker nog inte av det :)

• Agapi

Vet inget om skolorna. Men om ni inte tycker om "snobb skolor" är sam inget för er. Har massa bekanta som gått där. De är verkligen väldigt snobbigt och folk som inte passar in får veta de.

• teambe

Är det så? Det var det jag anade. Jag vill inte att mina barn ska behöva passa in i någon färdig mall för hur man ska vara, oavsett om detär snobberi eller något annat.

Agapi skrev 2007-10-26 19:02:22 följande:
    Vet inget om skolorna. Men om ni inte tycker om "snobb skolor" är sam inget för er. Har massa bekanta som gått där. De är verkligen väldigt snobbigt och folk som inte passar in får veta de.
  • Agapi

Yes, bor i örgyte själv och har fått se min del av snobbighet. Gick på bö skolan som som anses snobbig, men den är inget mot sam.

• jennie ellie

Snobb och snobb, en bra skola med skötsamma elever och de kan gå till skolan med dyra jackor utan att de blir stulna för alla har lika dyra. Det är inget fel på det och inte att ha föräldrar med chefs positioner heller.

• teambe
    jennie ellie skrev 2007-10-26 19:12:14 följande:
    Snobb och snobb, en bra skola med skötsamma elever och de kan gå till skolan med dyra jackor utan att de blir stulna för alla har lika dyra. Det är inget fel på det och inte att ha föräldrar med chefs positioner heller.
    Absolut inget fel på det. Men det blir tokigt för våra barn om man måste ha en förälder med bra lön eller coolt jobb och ha på sig dyra jackor för att passa in på skolan, eftersom vi inte kommer att kunna erbjuda detta. Och då vill vi ju inte placera våra barn i en miljä där de blir utpekade för det.
Svar på tråden Grundskolor i Göteborg