• Diorlover

Försäkringen från elgiganten, ngn som kan hjälpa mig?

Min mobil blev stulen och hade en försäkring på den säljaren sa den tcäke precis ALLt men täcker den förlust av mobil? Ska vi ta det på hemföräskring så kostar det 1500 i självrisk vilket nästan hela mobilen kosta eller ja 1500 till men ändä.. Ngt som kan ngt om detta?

• Svar på tråden Försäkringen från elgiganten, ngn som kan hjälpa mig?
  • Alle

Om den täcker ALLT så täcker den även stöld. Läs det finstilta och gör en polisanmälan och bifoga - försäkringsbolaget brukar vilja ha det.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Alle

Förlust och stöld är inte heller samma sak.

• Diorlover

har gjort en polisanmälan. men man ska gå in i affären å kunna f¨å en ny oftast

• Alle
    Diorlover skrev 2007-10-26 11:49:38 följande:
    har gjort en polisanmälan. men man ska gå in i affären å kunna f¨å en ny oftast
    Då måste du ta med dig de papper du fick när du köpte mobilen. Samt en kopia av polisanmälan.
  • JePaLuLi

Den täcker tyvärr inte stöld och förlust enligt min sambo som jobbar på elgiganten. Men ring och fråga för säkerhetsskull.

• Diorlover

gjorde ju inte det men den dumma försäljaren på elgiganten sa den täöcker precis ALLT, men fick tillbaka summan för försäkringen ska kolla med hemförsäkring hur hög självrisken är annars köpper man väl en ny kontant..

Svar på tråden Försäkringen från elgiganten, ngn som kan hjälpa mig?