fler som har sån ångest som man inte vet vart man ska ta vägen
som ovanstående... ngn???
som ovanstående... ngn???
ja... speciellt kvällar som fredagar.. varför får du ångest?
Ja verkligen!! Och det e så hemskt,vet inte vad man ska göra,var man ska ta vägen,gör ont i kroppen.
Helgerna e värst.
Nästan hela dagarna, mår psykiskt dåligt hela tiden..
för mig är helgerna värst, känner mig sååå j*vla ensam och alla andra är aktiva och har roligt och här sitter jag och kämpar för att överleva... ingen förstår, ingen man kan ringa och prata med och störa på en fredag... hur gör ni andra??
Ja man sitter vid datan tv och hoppas på att tiden ska gå.Men sen vet man att i morgon är ännu en lång dag.Varannan vecka har jag mina barn men får ändå samma panik-känsla.Vill bara härifrån men ändå ingenstans.
Är separerad sen 4 mån(mot min vilja)och bara önskar att han ska komma tillbaka till oss.
Tänk att få vara lycklig igen.....
Vad gör ni andra då?
samma som du, dator och tv sen försöka somna.. hatar verkligen helgen! på veckorna kan jag skjuta undan det. Är ensam med min dotter men har ny kille... blir så tydligt på helgen att han och jag inte är en familj och att jag är ensam. Han festar och här sitter jag ensam och dotterna sover. om dottern är hos sin pappa festar jag och dricker alkohol, annars så kraschar jag helt...
är så trött på mitt liv!!!!!!!!!!!!!!!
Är dina barn hos dig nu?
Nä inte denna veckan som kommer.
men kan inte din nye va hemma m dig? Så festar ni den helgen du inte har barn.
nä han måste ju slappna av, har ju jobbat hela veckan.......................... nu har vi precis vaknat, haft ett jätte bråk, jag blir hysteriskt ledsen/panik ångest och han skriker och blir allmänt hotfull...... varför är det här mitt liv??
Han kanske inte är bra för dig? Jag menar,jobbat hela veckan och måste ut och slappna av med alkohol!? Tycker han ska va hemma med dig och mysa i stället. Vet han att du mår så här?
Ta med ditt barn ut och lek och få luft!Hur gammal är dottern? Hon mår nog inte så bra av att du/ni har det så här.
Jag vet att det är svårt och göra saker när man mår så här dåligt men Försök!
Jag mår själv väldigt dåligt och när det är som värst så går jag alltid en runda-det hjälper verkligen! Får ur sig en del panik,ilska och tänkt en del.Jag bor på landet så ibland skriker jag rakt ut,ingen som hör,och det e så skönt!
Har inte direkt ångest men tycker numera helt klart att vardagarna fyllda med en massa måsten är mycket bättre/lättare än helgerna.
Minns med vemod den tid när det kändes precis tvärtom. Åh vad skönt det var när helgen äntligen kom att få "landa" i familjen och slippa vardagens alla måsten...eller innan familjetiden att bara få slappa och partaja.
Att jag numera känner som jag gör beror på att jag närmar mig fyrtio och vill egentligen leva familjeliv. Men jag blev lämnad av min partner för ett tag sedan så nu är jag ensam med två små barn. Jag vill verkligen leva tillsammans med någon nu, har tidigare varit singel största delen av mitt liv och har inget behov av det längre. Men jag förstår ju att det är stor risk för att det blir helt fel om jag skyndar in i ett nytt förhållande.
Så vad gör man på helgerna när man är så "gammal" som jag, varannan helg med två små barn och varannan ensam?
Jag har några vänner men det räcker liksom inte till för att fylla varje fredag och lördagkväll samt hela helgerna i övrigt. (tycker dock att kvällarna är värst, på dagarna går det alltid att hitta på nåt även om det ibland känns väldigt konstlat och man gör det inte för att man egentligen vill och njuter av det utan bara för att slippa göra ingenting).
Anonym(71): nä det är han säkert inte men jag vet att han försöker, han har sina egna problem inom sig han tar ut dem genom att festa och jag genom att gråta.. han vet att jag mår såhär. men han har svårt att ta det, han blir arg istället.. svårt för att känna sympati, lättare att slå i från sig och fly.. typ festa och bli arg.
jag försöker gör saker med min dotter (hon e 1½ år)men det är som sagt helgerna som är värst, främst nätterna. vaknade i natt med ångest låg och grät och hyperventilerade mellan 4-5.30. vill bara ut ur lägenheten med det går ju inte när lilltjejen ligger och sover och jag e själv. på dagarna när hon är vaken går det att hålla undan för mig, det är när jag blir ensam och hon sover som det kommer extra stark... ska iaf. ha en hemmakväll med killen och dottern idag så förhoppnings så slipper jag ett anfall, brukar gå att hålla undan när jag inte e ensam även om det ligger och pyr under ytan hela tiden...
Vad ska du göra ikväll? har dagen varit bra för dig?
Anonym(68): Jag känner verkligen igen mig själv i dig på många sätt fast jag är nästan hälften så gammal... det är svårt att fylla helgen även när man ung och har kille och många kompisar. känner mig så ensam i själen... hur ser din helg ut? kommer du må bra eller dåligt, man vet ju oftas innan.. iaf gör jag det..
tycker det känns skönt att veta att det finns fler än man själv som har det såhär
Stackare och vakna så på natten!! Det e så hemskt när attackerna kommer så! Hoppas ni får en mysig kväll :)
Min dag har varit blandad,va ute lite i affärerna men fick panik över alla julsaker-hur ska min jul bli?? Annars e jag en älskare av julen men inte i år.Sen kom jag på att det blir nyårsafton och börja fundera på vad mannen ska göra då-tänk om han träffar en ny?! Så jag fick gå ut och få luft sen körde jag hem igen.
Ska om en stund ut och gå en runda med min stora dotter,17 år,och det ska bli skönt! Sen kanske jag stannar där ett tag.
Men sen ska man åka hem till ett tomt mörkt hus :(
Fick precis ett fint värmande sms av en vän-det är så skönt när man vet att någon bryr sig!
Visst är det lättare när man vet att man inte är ensam om de här känslorna. Men synd att vetkar va så många-vad händer?
Kramar
Hej TS. Hur är det idag? Hade ni en mysig kväll? Jag tog en lång promenad med dottern sen va jag hemma vid halv 11. Satte mig i sängen med data och tv.Trist. Idag är en riktigt deppig dag vet inte vad jag ska göra eller ta vägen,men har duschat i alla fall. Börjar bli lite nervös inför besöket till psykologen i morgon-vad som kommer hända,sägas.
Jag hoppas att du har fått sova gott i natt och får en bra söndag!
Kunde inte beskriva det själv. Man vill fly, men vart man än flyr så kommer man aldrig fram, det finns helt enkelt inte någonstanns man kan ta vägen
anonym(71) vet inte om du menar mig och inte TS för hon verkar inte ha skrivit något mer i tråden och vi har ju "pratat" lite... Jo det e jätte jobbigt att vakna så, det är oftast då det är som värst för jag kan liksom inte fly undan. Fick en mysig kväll i lördags, tyvärr kunde jag njuta av den, satt kvar så mycket från natten innan... idag är det iaf. bättre för mig, skönt med måndag... Jag förstår inte rikgtigt,har din dotter flyttat hem i från? e lite snurrig i huvudet. Är det första pyskolog tiden idag? *håller tummarna*
nu ska jag mysa med min dotter som jag fick hämta från dagis för hon e sjuk...
Oj ja jag har nog blandat ihop-sorry.
Min stora dotter är från mitt förra förhållande så hon e hos sin pappa denna veckan.
Ja det va första tiden idag.Så nervös jag va! Men det gick jättebra,hon va lätt att prata med.Vi gick igenom övergripande idag så hon fick en bild av problemen.Men hon tyckte det lät lite positivt,hoppas hon har rätt. Ska dit om 2 v och ska då gå djupare in i det och förhoppningsvis så har min man och jag varit på familjerådg då oxå,så vet man lite mer var vi står(kanske).
Va skönt du har en bättre dag idag:), jag mår så där.Komma hem till tystnaden e inte kul. Synd du inte kunde njuta i lördags men förstår dig efter en sån natt.
Får du mysa på med din dotter-inte kul och va sjuk. Hoppas du får en fortsatt bra dag!!
Anonym(71): Hur e allt med dig? här har veckan rullat på fort, lilltjejen har varit sjuk.. lite jobbigt och ångest över det men annars ganska smärtfritt. ångest börjar smyga sig på nu när helgen kommer snart.
Skönt att det gick bra med pyskologen, viktigt att man kan känna förtroende för den man pratar med. Din man och du, är det något du hoppas på ska bli bra igen?
hoppas du får en bra kväll!
Jag hade jättemycket ångest men så fann jag Jesus och nu mår jag mycket bättre. Kanske värt att testa?
Sitter vid datorn nu så jag ska bli så trött att jag vågar gå och lägga mig
tanken e ju fin med Jesus men tyvärr kommer det aldrig att hända... kan inte lura mig själv till att tro på något som jag står sååå långt ifrån min tankar om världen. men kul för dig att du mår bättre...