• Mammas gossar

Varm om öronen, varför?

Jag har haft ont i nacke och skuldra under de senaste 3 veckorna och det ilar även upp i huvudet och nu ikväll så hade jag jätteont efter antagligen massage igår men nu bräns det så om mina öron men de är ej röda och jag har inte gjort något speciellt, vet nån vad det kan bero på? Det ilar även bakom de vänstra örat vid huvudet på samma sida som jag har nackont. Jag har varit på vc 2 ggr för mina besvär men de hittar ej några fel. Någon mer som upplevt att det ilar och isar upp i huvuet vid problem med nacke och axlar?

Bemöt andra som du själv vill bli bemött.
  • Svar på tråden Varm om öronen, varför?
  • Mammas gossar

Ingen som vet? Börjar bli så trött på att inte må bra nu..... *ledsen*

• Mammas gossar

Är det någon som har haft "isande" fläckar i huvudet? Jag har haft detta i 3 veckor nu och varit hos massören 4 ggr, varför släpper inte värken i skuldran och nacken och varför fortsätter det isa upp i huvudet? Hra tom ätit inflammationshämmande medicin, men ingte hjälper ju.... Måste väl finnas någon där ute som känner igen sig? Ursäkta att jag "tjatar" men får jag inte prata av mig blir jag galen snart på detta....

• antitanten

Känner igen symptomen faktiskt.
    Kommer från nacken och bröstryggen.
    Men... man kan gott kolla upp öronen också, för den minst allvarliga öroninflammation kan ge liknande symptom.

Migrän kan även ge liknande symptom.

• Mammas gossar

Vad gör en sjukgymnast? kan han fixa nacken och skuldran på mig tro? Jag tittade öronen i onsdags men de hittad einget, lämnade även blodprov men har inte hört något... Men det isar/ilar fortfarande på olika punkter i huvudet..Känns läskigt och det gör ont över skuldrorona när jag lutar huvudet framåt.

Svar på tråden Varm om öronen, varför?