• sommar2001

1700 tals hus, nytt badrum..

Bor i ett gammalt timmerhus som vi vill bevara och nu är det dags för badrum. Verkligen svårt.
    Har kommit så långt att vi bestämt oss för toalett, badkar, duschörna, handfat, lampor och speglar m.m vet inte hur vi ska göra med kakel och klinkers.

Vi kommer att ha 1 & 1/2 vägg i timmer och sen är det ju kaklet... Vill ha något med lite liv, kanske någon schablon eller liknakde. Det skall vara ljust och vill inte ledsna om 2 år.

Några förslag?

• Svar på tråden 1700 tals hus, nytt badrum..
  • sommar2001

Just nu är det bara fyra väggar inte ens isolerat.
    Rummet är 4.5 x3,2 m, dörren är i mitten av den längre väggen och det finns ett föndter mitt emot den.
    Toa, handfat och duschvägg kommer att vara längs den korta väggen till höger när man kommer in i rummet.

=)

• Rokka Jill

Jag har svårt att se timmer i badrumm.
    iochmed fukten från badrummet.

Min mor hade träpanel i badrummet. Som hon målade ett lager vitt. Så lyste trämönstret igenom. Jag tyckte det var skitsnyggt. o det matchar ju ljus kakel

• sommar2001

Vi ska också betsa timmret, försäkringsbolaget godkännde det så länge det är god ventilation.

• yvonn

pärlspont. ganska högt upp på väggen. målad i en vit eller pärlaktig kulör, kanske grön? och resten av väggen med en fin tapet.

• almaoida

Tänker tänker tänker.... kanske återkommer om jag kommer på nått. Just nu har jag lite svårt att se timmervägg i badrummet iom fukten, men har fb. godkännt så borde det ju inte vara några problem. lycka till

• sommar2001

Någon måste ha en riktigt bra idé, pärlspont oc grönt ska vi ha i köket så det tipset gillar jag.

Timmer väggen kommer att målas vit men inte helt täckande, badkar, dusch och annat kommer att stå på motstående vägg.

Finns det inte någon som har ett bra tips på en kakelplatta som passar??? =)

Svar på tråden 1700 tals hus, nytt badrum..