• Hannibanni

barn som hakar upp sig!

Hjälp....min killes 3-åring och 5-åring lever skithus som man får spader och jag undrar desperat om detta är normalt. Båda två hakar upp sig på saker som de vill ha och göra och sen skriker de i en timme eller två samma fras om och om igen. Aldrig samtidigt, de avlöser varann. Vad ska man göra och är alla 3 och femåringar så här?

• Svar på tråden barn som hakar upp sig!
  • Maggis

Jag för min del tror så här på rak arm att de triggar varandra.
    Går de inte att sära på när de kommer igång så där?

//Maggis
  • Hannibanni

Ja men den ena kan skrika på kvällen och den andra på morgonen, aldrig direkt efter varann. De har samma beteende trots att det är 17 månader emellan dem. De skriker tills de blir hesa om en grej och vi säger ifrån men inget hjälper...

• Danielsmamma

dom kanske trotsar eller så testar dom er

• Maggis
    Hannibanni skrev 2007-10-26 21:21:23 följande:
    Ja men den ena kan skrika på kvällen och den andra på morgonen, aldrig direkt efter varann. De har samma beteende trots att det är 17 månader emellan dem. De skriker tills de blir hesa om en grej och vi säger ifrån men inget hjälper...
    Ja, då vet jag inte. Då verkar det mer vara ett beteende de tar av varandra. Jag vet dock inte hur man får bukt med det om de inte ger sig ens om ni säger ifrån och står fast vid ert beslut.

Min 4-åring har också haft sådana perioder men lugnat sig ganska snart när jag först bara lugnt konstaterat att det inte hjälper för han får inte det han vill och sedan ignorerat honom helt. Och sagt att jag inte kommer lyssna om han ska skrika. Det brukar hjälpa. Öronproppar är en bra hjälp i de situationerna också.
    //Maggis
  • Tigertofflan

Som jag känne rigen det Har en 5-åring, en 3½-åring och en 2 åring... när den ena sätter igång kommer de andra 2 efter.

Man får SPUNK på dem....

Att minstingen håller på är ju rena rama fasoner då han egentligen för åldern inte har ett "eget" sådant beteende, för alla dumfasoner som han håller på med gör han för att härma brorsorna *sucka*

Leo 02 ~ Tim 04 ~ Sam 05
Svar på tråden barn som hakar upp sig!