• becky J

Finns babyskydd att hyra på Huddinge Sjukhus?

Vi har ingen bil och vill helst slippa köpa ett babyskydd när man ska transportera hem bebisen i taxi. Är det någon som vet om man kan låna/hyra babyskydd på Huddinge Sjukhus eller på något av de andra sjukhusen i Stockholm (utifall man skulle hamna där)?

• Svar på tråden Finns babyskydd att hyra på Huddinge Sjukhus?
  • Knytets

tror du kan beställa taxi och uppge att du ska ha med dig en liten nyfödd, då brukar dom kunna anropa en taxi som har passande barnskydd. Eller så springer du in i en barnbutik(typ babyland) och hyr en bilbarnstol. Kostar 50:-/dag eller 200 kr/vecka.

//Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • becky J

Taxibilarna i Stockholm har inga babyskydd om jag förstått det rätt, de har bara bilbarnstolar tyvärr. Och för att hyra ett babyskydd "i farten" så måste ju min sambo lämna sjukhuset och åka till närmaste Babylandbutik kommunalt enkomt för att hyra ett babyskydd. Känns jättekrångligt. Så det bästa hade ju varit om BB hade babyskydd att hyra ut. Man vet ju inte när barnet kommer heller så det är svårt att veta när man ska hyra om man ska hyra i förväg...

• Knytets

går ju att åka taxi till babyland och hyra bilbarnstol. (har hänt både en och två ggr att folk kommer in o hyr bilbarnstol för barn som föddes dagen innan.)

Eller så kan man be mor- far-föräldrar/kompis eller liknande som har körkort att på vägen till besöken svänga förbi en babylandbutik och hyra bilbarnstol.
    Enda är att depositionen är på 1900:- men denna får man tillbaka när man lämnar in stolen.

Eller om ni frågar någon kompis/bekant som kanske har ett babyskydd från sina barn om ni kan låna det.

Vi lånade babyskydd av en kompis till mig och min svägerska.
    Speciellt om det bara gäller en resa. Kanske någon kompis med babyskydd kan komma o hämnta upp er och skjussa hem er?

Oftast gör bekanta vad som helst för att få se den nya bebisen. Och oftast vill folk hjälpa till om dom bara vet vad dom kan göra.

//Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • Triple Trouble

om jag var er skulle jag ha köpt ett begagnat babyskydd. Finns för 400 som är helt schyssta. Du kanske vill åka med någon kompis bil någon gång, eller mormor. Eller hyr bil på semestern, så du tjänar ju lätt in det. Sen är det bara att sälja det igen på blocket.

• becky J

Men det är ingen som vet om det finns babyskydd att hyra på Huddinge Sjukhus?

• becky J

Nu har jag ringt till Huddinge, och de har inga barnskydd att hyra ut tydligen.

Svar på tråden Finns babyskydd att hyra på Huddinge Sjukhus?