• Gustie

Sås med Bostongurka

Min sambos söner har en favoritsås som de brukar få i skolan, till fisk tror jag.

Det hade varit roligt att kunna göra den hemma också, men det enda jag vet är att den är kall, det är troligen Bostongurka i, och den är ljus....

Är det någon som känner igen detta och vet vilken sås det kan vara?

• Svar på tråden Sås med Bostongurka
  • Skarpa

Jag kommer spontant att tänka på remouladsås... men det var så länge sedan jag åt det att jag inte kommer ihåg huruvida det var gurka i...

• Fru N07

Jag troroxå det är Remouladsås. Kan hans söner inte fråga i skolan vad det är för så då? Eller vill du överraska dem?
    Då kanske du kan ringa till skolan och fråga.

• Skarpa

Kollat recept på nätet nu, och det är ättiksgurka eller smörgåsgurka i remouladsås...

• Lantisen

Jag brukar göra remoulad sås av

Bostongurka el. hackad smörgårgurka
    Fint Hackad charlottenlök el. gul lök
    gräddfil
    majonäs
    pressad citron
    salt
    vitpeppar
    några droppar worshestershire sås.

ibland har jag även i finhackad pickles (Med morötter och gurka och blomkål och sånt..)

Supergott!!!

Den såsen går även att ändra till hamburgerdressing om man tillsätter lite senap och ketchup och utesluter citronen. Fast då brukar jag göra den lite fastare i konsistensen.!!

• E l l a

Min mamma jobbar i ett skolkök och de gör en sås till fiskpinnar av gräddfil, majonäs, bostongurka och dill - kan det vara en sådan?

• NinaFina

Min underbara kalla fisksås:

gräddfil
    majonnäs
    dill
    gräslök eller finhackad purjolök
    persilja
    bostongurka
    lite kapris
    salt o peppar
    dofta över lite curry

Rör o och låt stå kallt ett tag så smakerna blandas ordentligt.

Tom min kräsmagade dotter ÄLSKAR den här såsen till fisk.

• Gustie

Tack snälla för alla tips!

Zimbi: vi har bett dem fråga men de glömmer
    Men visst, vi skulle ju kunna ringa själv faktiskt.

Ellaz: Precis så skulle det kunna vara, jag får väl prova det

Nina-Fina: Det är ett gott betyg när ett kräset barn gillar det, då kan det inte vara annat än gott

• Crazy Red

jag är helt övertygad om att det är filsås om det är såsen som finns i skolan.

Min kompis mamma är husmor på en skola så jag kan fråga henne om receptet... och jag kan bara hålla med om att den är hur god som helst... och jag äter inte ens fisk.. ;o)

Svar på tråden Sås med Bostongurka