• mommys minute

Falskt alarm - någon som känner igen sig?

23.30 i natt gick slemproppen och jag började att få förvärkar. Först kom de var 20 min - det blev omöjligt att somna. Jag blev för uppspelt. sedan gick det 10 min emellan - de flesta var svaga, några gjorde ganska ont. 05.00 stannade det av och jag somnade. vaknade ca 07.00 besviken över att det stannat av. fick några svar värkar dock med 15 min mellanrum. nu tycks det ha stannat av igen.

Jag är både trött och besviken. glad att det är lördag i alla fall. Någon som varit med om något liknande och kan dela med sig av sina erfarenheter?

• Svar på tråden Falskt alarm - någon som känner igen sig?
  • Tigertofflan

Skulle nog gissa på att det kommer igång under dagen igen!!

När är det dags?

Leo 02 ~ Tim 04 ~ Sam 05
  • mommys minute

BF var 25 oktober. det är mitt första barn!

• blonde redhead

Den första fasen kan tyvärr hålla på i dagar. Försök vila så mycket du kan inför förlossningen.

• Miiiaaa

Japp, samma här.

Värkar från och till sen i måndags (!). Slemproppen har släppt bitvis. Molvärk i korsryggen på nätterna.

Är så LESS. Väntar första barnet, men har inte BF förrän 4/11. Så jag räknar med att få ha det så här i 1-2 veckor till, minst.

• Mia75

Samma här TS.....Men det har avtagit lite nu...Hade BF igår...Vill ju ha bebis nu =)

• NDawn

Min första natt som TS beskriver var för snart 3 veckor sedan... Hoppas ni slipper ha det så, snacka om berg- och dalbana.
    Väntar andra barnet, BF+6.

• Majuuu

Jag hade värkar from 12.50 i torsdags o då kom dom med 10min mellanrum. Så höll det på hela dagen o kvällen o sen fick jag sova 1½h under natten o klockan 2 började dom komma med 5-6 min mellanrum o höll på så till 7. Sen var det 4,5-5min mellan fram till 11 då dom började komma med 4-4,5min mellanrum o strax efter 11 ringde jag förlossnignen som tyckte jag kunde stanna kvar hemma ett tag till. Nångång vid 14 började dom komma med 3 min mellanrum. 14.30 ringde jag förlossningen igen o dom tyckte jag kunde komma in på kontroll.
    Väl på förlossningen så blev värkarna svagare o med längre mellanrum o det var falsklarm. Fick iaf en sovkur så inatt har jag sovit 12h o bättre än på månader. Sen skickade dom även iväg ett kissprovpå odling för dom misstänkte UVI.. BM menade att det troligtvis var förvärkar som gjorde lite mer ont pga UVI..

Har BF 30/10 o tror nu att vi kommer gå minst 2 veckor lver tiden...

• Miiiaaa

Majuutschi:

Nä fy tusan. Vad mentalt knäckande det måste kännas.

Jag är oxå inställd på att vara gravid minst 3 veckor till, trots att det är en vecka till BF.

• Helena 2

Känner igen mig i det ni beskriver. Tyvärr..
    Trodde igår natt att det verkligen var på gång. Men värkarna slutade och nu sitter jag här med bara mensvärk, men inga värkar. Det är så segt!
    Jag hade hoppats på att vattnet skulle gå nu inatt då det var fullmåne, men nej...
    Så jag får väl vänta, lika som ni andra

• MrsJoones

Samma här..*suck*.. Var inne på förlossn i går tur och retur för misstänkt läckage av fostervatten..Slemproppen gick för snart 3 v sen..*dubbel suck* men ingen bebis.

Har haft förvärkar och sammandragningar,vaknat mot morgonsidan fler gånger med molande mensvärk-och sen inget mer.. Hade BF igår och inser nu att det troligtvis blir en novemberbebis..

(¯`°?.¸ ღ ♥ En liten tjej i magen. BF 26/10 ♥ ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Falskt alarm - någon som känner igen sig?