• Ellah

Tipsa mig om bra doftljus!!!

Har tidigare köpt Yankee Candle, och haft dem som favvis, men typisk nog stänger den enda affären (tror jag) med dessa här i stan och jag är inte så förtjust att köpa "luktegrejer" i blindo på nätet.

Vad finns det mer för bra, väldoftande doftljus på marknaden? Vill gärna att de ska dofta mycket men samtidigt inte för syntetiskt - om det går ihop...

Har tröttnat lite på min Yankee doft som jag haft länge nu och känner för en vanlijdoft, typ Ikeas, men någon som doftar mer och håller bättre än Ikeas ljus.

Gärna tips på var man kan köpa dem i Helsingborg/Malmö!

• Svar på tråden Tipsa mig om bra doftljus!!!
  • AnTiMiFi

Jag är en storkonsument av doftljus och min favorit är partylite om du inte känner någon som säljer (det är ju via hempartyn) så finns det på tradera.Lite dyra kanske men du hittar inte sån kvaliteè på andra ljus.

• Ellah

Är de bättre än Yankee Candle? I samma klass?

• NALLEB

Aldrig hört talas om de ljusen som du använder,men kan varmt rekommendera Partylite.
    Underbara ljus i alla dess möjliga och omöjliga dofter

• Ellah
    Thursday skrev 2007-10-27 18:56:40 följande:
    De enda doftljus som luktar gott är Yankee candle om du frågar mig...
    Ja, det var ungefär det jag befarade...

Hur är det med Sias, är de något att ha?
  • Marie IE B

Hur mycket pengar kan du tänka dig att lägga på doftljus?
    Doftljusens Rolls Royce är ju "Voluspa" och "Dyptique" som finns bl a på NK och borde finnas även i Malmö.

• Ellah

De Yankee jag köper ligger på 200-300 kr/st så kostar det där omkring eller någon hundrig mer är det helt ok, bara jag är säker på att de är bra!

Finns det någon hemsida om dessa kanske? Så man kan hitta någon återförsäljare här i närheten?

• Marie IE B

Jag googlade båda namnen som allra hastigast och fick flera träffar så du kan säkert hitta återförsäljare. Det finns ju en lite exklusivare galleria i Malmö (har tappat namnet på den just nu) och det känns som om det skulle finnas butiker där som har dessa ljus.
    De jag sett har legat runt 300-500 kr.

• Ellah

Ok, tackar ska kolla upp dessa. Har du provat dem själv och vet att de är bra?

Svar på tråden Tipsa mig om bra doftljus!!!