• Preoccupied Precious

Tips på julklapp/1 års-present - vi kan samla tips tillsammans!

Hej på er alla!

Vår lilla skrutt blir ett i januari och nu behöver vi tips på julklappar/1-årspresenter. Tips på 1-årskalas mottages tacksamt! Hur har ni gjort?? Kanske är det fler som vill hänga med på den här tråden och tipsa varandra!

Vi har total idétorka! Hoppas på massa tips!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på julklapp/1 års-present - vi kan samla tips tillsammans!
  • åsa1980

Bobbycar
    Liten billig cd-spelare
    nått till rummet tex bord och två stolar
    gunghäst
    whiteboard'

• lovely lady

allt som låter, blinkar och har pinaler att pilla på

stolt mamma till Christian född 06-11-26
  • Preoccupied Precious

Tackar, tackar! Mera tips!! Alla ni som har barn runt ett år - vad uppskattas mest just nu?

Åsa1980...vi har börjat fundera på någon slags "lära-gå-vagn" eller typ bobby-car. Jättebra tips med möbler till rummet!

Lovely lady - har du något bra tips på sak? Kanske någon uppskattad leksak ni har hemma som du kan tipsa om (- det är ju en djungel att leta runt!!) Här hemma gäller det att rädda fjärrkontroller och annat ...så nog är det intressant att pilla alltid!

En stor kram till er alla på familjeliv - ett toppenforum!

• Nocia

vi funderar på att köpa lite "köksgrejer" till sonen (fyller 1 år 16/12) typ bestick, muggar och sånt. I plast alltså som vi/han kan leka med. En liten sop ska vi också köpa för han är helt galen i våran. En plocklåda är väl kul och en sån där "pinne med ringar runt".
    Nån typ av duplo eller babylego är ju roligt.

hikmet.se har bra och billiga leksaker.

• netgirl

Jag är oxå tacksam för idéer. Dottern fyller ett år i januari så jag har både jul & födelsedag inom kort....

Funderar på att önska "mig" bla:

- Rejäla vinter/vår-kläder och skor (inför dagen då hon börjar vilja gå när man är utomhus)
    - Babypulka
    - Fina möbler till barnrummet
    - Pengar till hennes sparkonto
    - Utvecklande leksaker (så man kan plocka bort alla "plock" grejer som dräller överallt.
    - Inredning till det kommande lekrummet
    - Böcker & cd skivor
    - Kläder

Ja - det var några grejor. Skall fundera lite på födelsedagskonceptet oxå....

• Kallemero79

Vi har oxå lite tight med jul å födelsedag kan man säga...sonen fyller 1 på julafton.  Han ska bla få en Bobby car med släp, knoppussel, riddartält, lite olika Brio leksaker (klossar, träclownen, dra-loket), en Mora träsk dvd, en Totte dvd,så ska vi önska oss presentkort på Polarn eftersom deras rea kommer i januari sedan så är det onödigt å önska kläder... Det är vad jag vet än så länge...

• Preoccupied Precious

Hej på er!

Tack för alla supertips som kommer in!

Vi har ytterligare saker som vi har funderat på nu... Ett smyckesskrin (för alla söta dopsmycken) och en liten färgglad typ "pappväska".

Sen skulle vi vilja framkalla digitalkort och göra fina album från första året...(uppskattas kanske inte just nu men förhoppningsvis senare). Någon som har tips på fina digitalkortsalbum med plastfickor?? Vi har redan framkallat en del kort och dumma (??) som vi var valde vi att inte beskära dem. De har alltså ett större format och passar inte "vanliga" album. Ni som klistrar in era kort - blir de inte förstörda av klistret och fula efter ett tag?? Det finns ju så himla fina album just att klistra in bilder i, men har dålig erfarenhet av sådana album sen jag själv var liten (korten ser hemska ut!).

Om någon här på familjeliv skulle ha lust att berätta om sina barns ettårskalas vore jag överlycklig! Vi har ingen aning om hur vi ska fira - massor av tips mottages tacksamt!

Ha det underbart bra och fortsätt att hjälpa oss med förslag!

• Nocia

Vi var på ettårskalas idag. Det fanns tårta, som fyllning var det mosad banan och mosade jordgubbar, annars som vanlig tårta. Det fanns fruktsallad, pannkaka och glass till barnen, alla vill ju inte ge tårta. Vi snackade och barnen lekte.
    Hände inte så mycket. Det var ett kalas för vännerna, släkten var där en annan dag.

Svar på tråden Tips på julklapp/1 års-present - vi kan samla tips tillsammans!