• SWE Maria

Hur länge kan tvillingar vända sig i magen?

I v 28 låg min tvilling1 i säte och tvilling2 i tvärläge ovanför henne. Ska tillbaka på ul om en vecka ( i v 32 ) och undrar över chanserna att de hunnit vända sig..? Och om de inte har vänt sig i v 32, vad är chanserna att de ska göra det senare? Hoppas slippa snitt..

• Svar på tråden Hur länge kan tvillingar vända sig i magen?
  • sweedy

Är också nyfiken för mina ligger i princip likadant. Min läkare gav mig hopp då hon sa i förra veckan att det är goda chanser fortfarande.
    Hon hade nyligen haft tvillingar som vänt sig samma vecka som förlossningen, fast då till mammans nackdel så det blev snitt. De har fortfarande gott om plats sa hon.

~*~*~♥♥~*~*~Lyckliga jag!~*~*~♥♥~*~*~
  • STA

Min ena tvilling vände på sig flera gånger på slutet. Vid varje ul låg antingen hon upp eller ner. När jag kom in på förlossningen låg hon neråt med huvudet, båda två gjorde de men de blev kejsarsnitt ändå.
    Var på g att föda vaginal men hjärtljudet gick ner på tvilling 1 så de snittade dom istället.

Bakom varje hög av sand finns guld för den som letar.....
  • cma

I v28 låg vår tvilling 1 i säte o tvilling 2 i tvärläge ovanför precis som för TS. Vid UL v 32 låg de båda med huvudet ned. Blev så glad, men förstår att det kan hända mycket än.. Vill precis som du slippa snittas o då ökar ju chanserna.. Håller tummarna för att de ligger kvar så vid nästa UL v 36 också !

• Simbaa

I torsdags låg bägge med huvudena neråt och torsdagen innan låg 1:an med huvudet neråt och 2:an låg på tvären. Jag är i v 30

• STA

Kan ju tillägga att jag gick 40 fulla veckor och ena tvillingen vände på sig ända in i sista veckan.

Bakom varje hög av sand finns guld för den som letar.....
  • MaddeMamman

jag var inne för koll på förlossningen, och de fick ta till ul för att kunna sätta ctg. ettan låg med huvud ner men roterade från sida till sida, tvåan låg i tvärläge. morgonen efter låg ettan som innan, tvåan huvud ner, sen i tvärläge och efter 2 tim i säte....

• Tvillingmamma2007

Min tvåa vände sig med huvudet ner rätt så sent i v. 36 tror jag det var. Efter det så vände han sig igen flera gånger och till sist så bestämde han sig för att ligga med fötterna ner! De föddes i v. 39+4 (efter igångsättning), ettan med huvudet och tvåan med fötterna (3510 g resp. 3620 g). Så än finns det hopp för dig skulle jag tro! Hoppas att iaf ettan lägger sig med huvudet ner och lycka till!

• solrosen00

mina vände sig ända fram tills de va dags för snitt......

• Grace Jobe

Mina vände sig enda fram till dagen det var dags,, v.36+6

Adam och Awa heter tvillingarna som gjorde världen vackrare den 9/5-2007
  • 2wins

Hej på er,
    Jag ställde denna fråga till min ul-läkare, hon sa att det beror på hur man själv ser ut, stor,liten, lång, kort..och hur mycket fostervatten som finns, så de kan nog variera väldigt mycket tror jag.
    Hej hej!

• hästhov78

mina har legat med huvudena ner sen v 24 när vi kollade.. är nu i v 33 ska kolla ul imorgon igen hoppas de håller sig kvar på samma sätt.. känns som det vore trångt!!

• SWE Maria

Tack tack för era svar! Var på ul idag och tv 1 ligger fortfarande med rumpan ner, nu sitter nästa hopp till ul i v 36! Men det verkar ju på er som att hoppat finns!

• strojes

Jag är idag i v36+4. På ul för en månad sedan låg båda tjejerna med huvudet neråt (tvåan hade då vänt sig från säte till huvud sedan ul månaden innan). Igår på ul hade tvåan vänt sig tillbaka till säte... Ettan har legat med huvudet neråt på alla ul.

• jordgumman

Mina flickor låg länge med huvudena nedåt båda två. Men precis innan förlossningen lade sig tvåan i tvärläge. Hon vände sig dock med huvudet nedåt när det var dags för henne att komma ut.

• strojes

På ul i v32 låg tvilling 1 med huvudet neråt (har gjort så på alla ul) och tvåan med hududet neråt (fyra veckor tidigare låg tvåan i säte). Nytt ul i v36 och då hade tvåan vänt sätet neråt igen. Nu idag i v38+4 var vi in på ett nytt ul och då hade tvåan återigen vänt huvudet neråt igen.

Svar på tråden Hur länge kan tvillingar vända sig i magen?