• Pasadena

Hur ge losec till 3,5-månaders bebis

Hon spottar ut och klöks av medicin, hur får vi lättast i henne den utan att hon känner smaken och kräks?

Vi har fått en plastsputa på apoteket men hon sväljer ju inte när man sprutar in det i munnen!

• Svar på tråden Hur ge losec till 3,5-månaders bebis
  • Långbenopluto

Får hon Losec

Kan ni inte prova blanda ut med bröstmjölken eller ersättningen?

Mamma till Marcus och Isak
  • Antigone

Losec?????? För vad?
    Har aldrig hört talas om det till sån liten bebis.

Bränn skampallen!
  • Antigone

Ni får hålla för näsan när ni sprutar lite i taget, släpp så sväljer hon, så får ni göra så tills hon fått i sig det hela.
    Så har vi fått göra när de varit små bebisar.

Blev bara så perplex över att ni ger Losec, antar att det är läkare och att av någon allvarlig anledning som ni ska ge detta. Läste preis i fass för föreskrivare att det inte är beprövad användningsområde gällande barn och står inget alla gällande spädbarn.

Bränn skampallen!
  • Virrmaja

spruta små mängder mot kinden, de ska tydligen hjälpa dem att inte få kvällningar

• Wilowa

Försök och spruta det så långt bak i munnen som möjligt och tryck ut lite åt gången.

Respektera dig själv och andra kommer att respektera dig!
  • Wilowa
    Virrmaja skrev 2007-10-27 16:51:15 följande:
    spruta små mängder mot kinden, de ska tydligen hjälpa dem att inte få kvällningar
    Ja, smaklökarna sitter ju på tungan.
    Respektera dig själv och andra kommer att respektera dig!
  • Morbid Mistress
    Pasadena skrev 2007-10-27 16:30:28 följande:
    Hon spottar ut och klöks av medicin, hur får vi lättast i henne den utan att hon känner smaken och kräks?Vi har fått en plastsputa på apoteket men hon sväljer ju inte när man sprutar in det i munnen!
    Hur funkar det om ni sprutar mot kinden en bit in i munnen? Större barn sväljer per automatik då men ajg vet inte hur det funkar med så små
    Jag har det sundaste förnuftet av alla
  • Virrmaja

det var på neo som de sa till oss att vi skulle göra så, så det borde ju vara samma sak som på större barn då......

• Pasadena
    Antigone skrev 2007-10-27 16:49:55 följande:
    Ni får hålla för näsan när ni sprutar lite i taget, släpp så sväljer hon, så får ni göra så tills hon fått i sig det hela.Så har vi fått göra när de varit små bebisar.Blev bara så perplex över att ni ger Losec, antar att det är läkare och att av någon allvarlig anledning som ni ska ge detta. Läste preis i fass för föreskrivare att det inte är beprövad användningsområde gällande barn och står inget alla gällande spädbarn.
    många små får det vid reflux
  • Pasadena

ska testa att spruta mot kinden, men det känns ju ändå som att allt kommer i munnen och hon spottar automatisk...jag ska testa ändå. TACK!

• Antigone
    Pasadena skrev 2007-10-27 16:56:43 följande:
    många små får det vid reflux
    Oj då har jag lärt mig ngt nytt! Hade jag antagligen behövt med barn nr 1.
    Själv äter jag Losec i perioder mot magsår så jag hade ju det som referens.
    TAck!
    Lycka till!

(När jag skriver "hålla för näsan" gäller det att vara snabbt som attans, annars får de panik.....lättast om man är två. Mina bebisar har alltid lyckats spotta ut även när man ger i kinden och långt bak. Det var sköterska på barnkkliniken som visade tekniken med att hålla för näsan"
    Bränn skampallen!
Svar på tråden Hur ge losec till 3,5-månaders bebis