Slemproppen har gått hur lång tid innan det sätter igång??
Slemproppen gick för någon timme sedan, vad kan jag förvänta mig nu? timmar, dagar, veckor? innan värkarna sätter igång?
Slemproppen gick för någon timme sedan, vad kan jag förvänta mig nu? timmar, dagar, veckor? innan värkarna sätter igång?
För mig tog det ca 3 timmar innan värkarna kom igång och ca 13 timmar innan bebisen var ute. Men det är nog olika för alla. Jag fick dock höra att när slemproppen eller vattnet gått så ska man åka in för att kolla, efterson bebisen inte klarar sig utan fostervatten.
för mig tog det 2 timmar från det slemproppen började släppa till att verkarna började...
Samma dygn föddes vår dotter
Alla tre gångerna har det tagit mer än 3 veckor för mig, så jag förknippar det inte med förlossningsarbetet över huvudtaget. Lossnar den jättetidigt kan den dessutom återbildas.
Är jag tråkig nu
Men tvåan gick proppen på morgonen och jag fick inga värkar, mer än kryst, och hon är född vid elva på kvällen
Med mina barn så har jag fött dom 2-3h efter slemproppen gått.
Har 3 veckor kvar idag, hoppas att det sätter igång!
De flesta verkar i alla fall ha närmare till förlossningen än tre veckor. För vår del tog det ett dygn och så var lilltjejen född. Spännande för dig nu ts!
Ja jätte spännande! man är ju så förväntansfull, vill ju så gärna träffa den lilla nu!
Jag går in i v.39 idag och min slempropp lossnade för två veckor sen..
Jag har läst att det kan ta tre veckor innan det startar efter att slemproppen lossnat. Så nu går jag o tänker att jag högst har en vecka kvar :)
min slemprpp gick iförrgår o värkarna kommer var 8:e minut.. när ja väntade yngsta så gick slemproppen 5 veckor innan jag födde så de e olika