• Ninnie

Nu ska jag snart börja

en egen kur innan ivf. Jag fick ett tips från en kollega som försökt bli gravid en längre tid. Hon hade ätit detta i 2 månader, sen var hon gravid. Sen gav hon det till en kompis som också hade svårt att få barn. Hon blev också gravid ganska snabbt. Jag är lite orolig eftersom det är bla apiforce som man ska äta och det är väl ett hormonmedel. Vi står i kön till ivf, kanske hann vi innan semestern men de sa att det var ett halvårs väntetid i februari. Så ska jag gå efter det så blir det ju inte innan semestern. Men jag funderar lite över om apiforce påverkar behandlingen sen? Men samtidigt om jag äter denne blandning av apiforce, e-vitamin, mineralkalk, linfröolja och folsyra kan det ju göra mig gravid så att jag inte behöver göra någon ivf.

Oj vad svammel. Ha en bra kväll

Kram

• Svar på tråden Nu ska jag snart börja
  • crcr

Är apiforce ett hormonmedel är du säker på det?

• Moomi

crcr:
    Nej apiforce är inget hormonmedel. Hormoner får man bara på recept och apiforce köper man i hälsokostaffärer.

• Ninnie

Ok, tack jag vet faktiskt inte vad det är för något. Jag har fått rådet av en kollega som sagt var att testa kombinationen av apiforce, e-vitamin, mineralkalk, folsyra och linfröolja.

• columbine

Har en kompis som är läkare och han har rekommenderat mig att prova kuren (dock inte apiforce även om han när jag frågade inte tyckte att det kunde skada). Särskilt e-vitamin och linfröolja var viktigt tyckte han. Skall själv prova när vi kan försöka igen efter sista MF.

• Månsson

Bidrottninggelé sägs vara hormonstimulerande...men vem vet.
    Har läst "vittnesmål" från andra tjejer som provat att de fått kortare menscykel, mer äl-sekret och bättre hy....någon har till och med blivit gravid

Bidrottninggelé ingår även i blandningar som säljs på hälsokost för kvinnor med klimakteriebesvär.

Har precis hört på hälsokosen att e-vitamin hjälper ägget att fästa i slemhinnan....låter bra om det är sant!

Ninnie: Jag undrar vilka doser apiforce, e-vitamin, mineralkalk, linfröolja och folsyra din väninna rekommenderade???

Svar på tråden Nu ska jag snart börja