hur mycket sover era 8 veckors?
tycker att vissa dagar sover min pojk nästan ingenting och andra dagar sover han nästan hela dagen. idag har han sovit hur mcyket som helst..vart vaken kanske 1½ timma sammanlagt.
tycker att vissa dagar sover min pojk nästan ingenting och andra dagar sover han nästan hela dagen. idag har han sovit hur mcyket som helst..vart vaken kanske 1½ timma sammanlagt.
Min son sover jättemycket! Skulle väl tippa på att han är vaken i snitt 3 timmar/dygn.
Min dotter är i och för sig bara drygt sju veckor, men hon sover inte så mycket. Brukar vara vaken mellan 03.00 och 05.00 och sedan mellan 15.00 och 22.00. Ungefär alltså.
Min dotter var vaken 1½ timme åt gången då. Kanske två timmar på kvällskvisten. Och en på natten sammanlagt. 6 timmar vaken ungefär. Resten sov hon.
Hej!
Jag känner igen mig. Vissa dagar så sover hon igenom hela dagarna och är knappt vaken och andra dagar är hon vaken nästan hela dagen.
Min 2 månaders sover heeela tiden känns det som. Kanske är vaken sammalagt 2-3 timmar om dygnet och så har det varit sen han föddes.
Hmm. Det var värst vad min dotter sover lite jämfört med era barn. Det får jag ta en funderare på och kanske ändra lite rutiner.
Samma här sover nästan hela dagarna, vaken nå´n timme här och där
Oj då, vad era barn sover i jämförelse med min lilla kille!. Han vaknar vid 9-snåret på morgonen och är sedan vaken tills 9 på kvällen förutom en eller två sovstunder på en timme eller två! Sen är han vaken på natten och ska ha käk två gånger också...
Min kille är 11v och sover mkt!!! Vaken ca 1½ timme åt gången ca 6h per dygn ibland mindre, då han har trötta dagar...
åh vad skönt att fler verkar ha det som vi!! trodde vår dotter som alldeles för mycket men ni verkar ju ha det liknande.
hon sover oftast hela nätter utan amning mellan ca.00-09. sedan är hon kanske sammanlagt vaken mellan 3-5 timmar under dagen...
MIn son är snart 11v och är vaken från 08-14 sover sedan 1-2 h och somnar för natten kl 22.. vaknar ca 3ggr/natt:) vaken jättemycket o vill bäras hela tiden.. Har dock de senaste dagarna tyckt att han sovit lite mer, vilket jag tror att han verklihen behöver:)
Min son är 8 veckor och 4 dagar och han sover också olika mycket från dag till dag. Sover han länge på morgonen (då menar jag till 09 ungefär) så brukar han vara vaken fram till 12-13-tiden nån gång. Då somnar han och sover kanske 3 timmar. Sen brukar han vara vaken fram till nattningen vid 19-20-tiden. Tyvärr har han svårt att komma till ro på kvällen och vi får ofta hålla på i flera timmar med nattningen . Han vaknar vid 01 och ammar och har sedan ofta svårt att somna om igen, så därmed är han vaken ca 2-3 timmar varje natt. Har jag tur sover han till 06-tiden innan nästa amning och har jag riktig tur så somnar han om efter den till 09-tiden (händer dock ganska sällan). Och sedan börjar historien om igen
.
Oj, vad struligt det här blev... Sammanfattningsvis så sover han ca 13-14 timmar per dygn, fördelat på ca 4 sovperioder...