• Headrush

Inåt eller utåtnavel? Vad avgör?

Hej hej, jag undrar vad det är som avgör om man får inåt eller utåtnavel? Någon som vet?

Har det att göra med hur man klipper navelsträngen? Eller hur länge den sitter kvar innan det trillar av?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-27 21:29:49:
    Undrar också om det kan vara ärftligt?

Både min mamma och pappa har inåtnavel, det har jag och min syster också.

Min mans mamma och pappa har också inåt navel och det har även han och hans två syskon.

Vår dotter har inåtnavel hon med...

En tanke bara

• Svar på tråden Inåt eller utåtnavel? Vad avgör?
  • imsel

öööh..jag vet inte. men jag vill gärna oxp veta,¨
    fast tror själv att det är "slumpen" som avgör.

• Thinariel

Mina grabbar har fina inåtnavlar och de läkte fint efter avnavlingen. Lillan däremot har pluppnavel och hon hade problem med infektion efter avnavlingen. Kanske hänger det ihop?

• Headrush
    Thinariel skrev 2007-10-27 21:21:09 följande:
    Mina grabbar har fina inåtnavlar och de läkte fint efter avnavlingen. Lillan däremot har pluppnavel och hon hade problem med infektion efter avnavlingen. Kanske hänger det ihop?
    Precis det jag funderade på också... Min tjej har också inåtnavel och det var inga problem när den skulle läka. Min kompis dotter hade infektion i sin navel och nu har hon fått utåt...
  • Midwinter

<jag har för mig att jag läst någonstans att det hänger på klippet. Typ..

• tamate

det hänger nog på klippet för jagvet att bm sa att gumman skulle få en stor navel och hon har en utåtgående plupp idag.

- det som inte dödar härdar!
  • Vanillakiss

Jag tror att det hänger på hur BM klipper naveln, min dotter hade infektion och fick antibiotika i 10 dagar hennes naveln är inåt idag.

• Hemmakär
    Thinariel skrev 2007-10-27 21:21:09 följande:
    Nja fast min son hade problem med naveln..jag fick tvätta med sprit i flera veckor.

Han har innåtnavel nu!
  • nysignatur

Jag har utåt men inte min man. Vår dotter verkar få utåtnavel, men jag tror att det beror på att hon haft ett lättare navelbråck.

• Saltlakrits

Måste bara fråga......

Hur kan det hänga på klippet?
    De klipper ju en bra bit från kroppen.Fundersam

Jag har ingen aning om varför navlen får det utseendet den får så jag bara spekulerar

Mamma till tre underbara barn!
Svar på tråden Inåt eller utåtnavel? Vad avgör?