Förbannade katt!
Katten har pissat i hundens Bia- bädd!!!
Får inte bort lukten.... har någon nåt bra tips på hur???
Snälla hjälp!
Katten har pissat i hundens Bia- bädd!!!
Får inte bort lukten.... har någon nåt bra tips på hur???
Snälla hjälp!
Du får ta ättika på bädden, det gör så att doften försvinner..
Väldigt effektivt pga att katten inte känner ngt doftspår sen som gör att de kissar där igen
Hittade detta åt dig!
www.unc.se/sv/idell.phtml
På denna sida fanns det ett medel som hette
SEPTICLEAN+
desinfekterar och tar bort dålig lukt i soptunnor, toaletter, möbler som
t ex har fått kattkiss på sig, skor mm. Produkten sprayas på det illaluktande området och lämnas sedan för att torka in.
Lycka till!
Tack så mycket!
*rotar genast fram ättikan*
Borde nog investera i en sån där Septiclean+........ utifall olyckan e framme igen.....
klorin är oxå bra mot kattpisslukt.. fast spä ut det med vatten såklart..
ättika är det bästa ja :) det kan inte va skadligt eller missfärga som klorin kan.
Är den i plast material?
Katter brukar gilla att kissa där det prasslar lite
Stänk gärna citron där din katt inte får vara, det gillar den inte.
Klorin är inte bra att tvätta med, det kan snarare göra så att katten kissar där igen.
Klorin=Här luktar det ammoniak, där får man kissa.
frågan var att få bort lukten och klorin utspätt i vatten som man sprayar med funkar utmärkt.. sa ju inte att man skulle mata katten med det klart det är skadligt men att torka bort kattkiss och få bort lukten är utspädd kloin jättebra ;)
Va?Vem har pratat om att det är skadligt eller att man ska mata katten med det? *Fattar ingenting nu*
min katt pissade på min skinbyxor och det fick ligga ett tag så det gick in i skinnet men jag lämnade in dem men de fick inte bort lukten då köpte jag ätika och la dem i blöt ett litet tag då försvann lukten men du måste spruta ¨på fy-spray annars kan katten kissa igen på samma stället
Pepparmyntsolja gillar inte katter...
För starka rengöringsmedel kan få den effekten som Kajsan talar om att de faktiskt kissar där igen.
I djuraffären finns det medel som tar bort kattpisslukt och som ska ha avskräckande verkan, så katten inte går dit igen. Jag har aldrig testat själv för mina kissar har skött sig än så länge
Ok.... tack för alla tips å ideer..... har kletat på massor med ättika i omgångar men det luktar lite fortfarande.
Har inte lagt ut bädden (som e i galon(?) ännu) Är rädd för att katten ska dit igen..... har ju FY- spray hemma men vågar inte använda den. Det är ju meningen att hunden ska ligga i den med å risken finns ju att hon inte vill det sen..... eller??
ja, det kan nog stämma att det funkar likadant på hundar, så det är ju lite dumt.