• Noali

Till er som har en Maxi-Cosi Mobi 9-25 kg

Har efter många om och men i bilbarnstolsdjungeln kommit fram till att det antagligen blir en Maxi-Cosi Mobi vi kommer att köpa. Därför vänder jag mig nu till er som har en sådan för att kolla om ni är nöjda med den. Om inte, skriv gärna varför. Vi kommer mestadels att ha den i vår Passat, så om ni har erfarenheter om hur bra/dåligt den funkar i den bilen tar jag tacksamt emot era synpunkter.

Tack tack!

• Svar på tråden Till er som har en Maxi-Cosi Mobi 9-25 kg
  • vårsol

Den är mysig och bekväm för barnet, lätt att fälla när barnet somat men tar väldigt stor plats vilket iofs inte är något problem om man bara har ett barn men när man har två som ska sitta bakåt har det uppstått problem för oss.

• rockmind

Tycker den är väldigt bra. Den kommer lite högre upp än andra sorter också, så min son ser bra ut genom rutan.

• Mamma och Mor

Nu köpte vi inte en Mobi, men vi funderade länge på att göra det. Upplevde att bältena "korvade sig" vid av-/påtagning av bältena. Provade i butiken och bältena i den stolen var rejält tvinnade redan från det ställe de kommer ut ur ryggstödet. Testade att trassla ut bältena men lätt trasslade de ihop sig när man hanterade dem.

Ni som har denna stol - har ni märkt av detta, eller var det kanske något konstigt med den stol jag testade åt dottern i butiken??

~Min fina tjej - Miriam 061213~
  • vårsol

Menar du stolens egna bälten? Näe, de har aldrig tvinnat sig...

Mamma och Mor skrev 2007-10-27 22:34:27 följande:
    Nu köpte vi inte en Mobi, men vi funderade länge på att göra det. Upplevde att bältena "korvade sig" vid av-/påtagning av bältena. Provade i butiken och bältena i den stolen var rejält tvinnade redan från det ställe de kommer ut ur ryggstödet. Testade att trassla ut bältena men lätt trasslade de ihop sig när man hanterade dem.Ni som har denna stol - har ni märkt av detta, eller var det kanske något konstigt med den stol jag testade åt dottern i butiken??
  • Noali

Tack för alla svar!

Barbone: Vilken stol köpte ni istället?

• Mamma och Mor

vårsol: ja, stolens egna bälten var det som tvinnade sig väldigt lätt.....
    Har hört det av några till som köpt mobin just att bältena trasslar, men det kanske är fabrikationsfel eller något - vad vet jag.

Noali: vi köpte en Britax secura istället. Tog lika stor plats i bilen men satt liksom "stadigare" på sätet. Securan har precis som maxi cosi mobi olika lutningslägen att fälla stolen i under färd. Vi (givetvis dottern inräknad Flört) är väldigt nöjda med stolen. Bilfärdena är numera trevliga stunder och inte ett konstant gormande från dottern sida, då hon fortfarande satt i babyskyddet.

~Min fina tjej - Miriam 061213~
Svar på tråden Till er som har en Maxi-Cosi Mobi 9-25 kg