• llama

Hur länge har ni användt skötbord???

Jag har en son på 6 mån och han vänder och vrider sig så när vi byter på honom att vi har små brottningsmatcher varje blöjbyte.
    Vi funderar på att byta skötbord, ett som vi kan ha precis intill väggen så att vi iallafall har en sida som stoppar.

Men innan vi köper den undrar vi hur länge man använder skötbord igentligen, om det bara är några månader till så kanske det är bättre att lägga pengarna på annat.

Så till frågan, hur länge har ni använt skötbordet??

• Svar på tråden Hur länge har ni användt skötbord???
  • vårsol

Vi har plockat bort det kring 6-7 månader med båda.

• SmileDevil

vi har precis tagit bort vårat, tösen är 15 månader, har hon bajsat så lägger vi henne på golvet och byter eller att hon får stå mot toalett stolen men det har inte blivit så smidigt än....

• Googels

Dottern blir 9 månader nästa vecka och vi använder fortfarande vårt skötbord, och kommer nog att göra det ett tag till.

Hon håller oxå på att vrida sig en massa och försöker nu även sätta sig upp, men har vägg på ena sidan och hennes säng på andra så om hon skulle vrida sig alltför mycket så landar hon i alla fall mjukt i sängen.

• Ankiz

Vi använder det fortfarande till vår 2-åring... Det är det enda stället han ligger någorlunda stilla på.

♥Mamma till Oliver 050922 och Lucas 070708♥
  • habibi

Vår lilla e 10mån....å de står fortfarande kvar å används!

Ja hade ändå rått dig till att INTE köpa ett annat skötbord! Vår lilla e såååå lugn, å gillar att ligga på skötbordet. Alla barn e olika, er lille verkar lite vildare så de skulle säkert i ert fall fungera lika bra å byta nån annanstans, tex golvet!
    Lycka till!

.....lika slapp som rapp!
  • Pormoicheia
    Heisan skrev 2007-10-27 23:11:44 följande:
    använde inte alls..
    Samma här. Jag la ut en handduk på sängen bara. Mycket snällare emot ryggen och mindre noja över att han ska ramla ner när han rullar runt eftersom sängen är stor
    Apprentice Moraltant
  • S vali s

Dottern blev 2år i sept. och vi använder skötbordet fortfarande

Den late gör i morgon vad hon skulle ha gjort igår...
  • Pormoicheia
    Pormoicheia skrev 2007-10-27 23:13:51 följande:
    Samma här. Jag la ut en handduk på sängen bara. Mycket snällare emot ryggen och mindre noja över att han ska ramla ner när han rullar runt eftersom sängen är stor
    Min rygg alltså eftersom jag kunde sitta ner och byta iställer för att stå kutryggigt.
    Apprentice Moraltant
  • soffiplopp

om du vill ha kvar skötbordet ett tag till rekomenderar jag att du gör blöjbytet till en lek istället för en kamp! man tänker inte alltid på vad man kan göra istället utan man tänker oftast, ge uppskitunge å ligg still!!! hehe...Glad

häng ett gosedjur i taket och gunga det och komentera vad som händer, använd rösten för att göra det intressant. detta kanske bara funkar i 2 dar, byt då till nåt annat... bara vi själva står i vägen för att lyckas!

Svar på tråden Hur länge har ni användt skötbord???