• Birka Blårök

2 barn, Tvillingvagn eller vanlig barnvagn?

Jag är i valet och kvalet ang vad jag ska ha för barnvagn. Jag ska ha ett till barn i april och då kommer första sonen va 2 år. Vilket är bäst, att ha en tvillingvagn/sulky eller att ha kvar min gammla vanliga vagn bara. Man vill ju gärna ta en sväng med båda ibland samtidigt ibland.
    Kan man i huvudtaget att ha en vild tvååring bredvid en nyfödd?
    Hur bra ligger en nyfödd i en tvillingvagn?

• Svar på tråden 2 barn, Tvillingvagn eller vanlig barnvagn?
  • MansonDust

2 år, då behöver man fortfarande en vagn att sitta i.

Mamma till Star 021017 & Ninja 060522, samt två små änglar..
  • Majras

Tycker det beror lite grann på hur mycket ditt barn åker vagn nu. Vår son slutade nästan att åka vagn när han var runt 2 år. När lillayster kom var han 2½ och vi har bara ståbräda till honom.

Ang din fundering till hur bra en nyfödd ligger i tvillingvagn så finns det ju insatser att köpa även till den

• Birka Blårök

Ja, man kanske ska börja spana in tvillingvagnar istället då!

• malinn

har två år mellan mina tjejer och hade aldrig klarat mig utan syskonvagn, vi köpte en BabyTravel syskonjogger (bilder finns i mitt galleri) Nu är tjejerna 3,5 och 1,5 och den används fortfarande tex till och från dagis mm

• Julia och Linea

Beror dessutom på om den "stora" fortfarande sover i vagnen...
    Gör den inte det så kanske det räcker med vanlig vagn sen ståbräda... tror dessutom det finns som en sitts man kan sätta uppepå vanliga kärran där det största barnet kan sitta

• FiaÅkotten

vi kommer ha 2år o 2mån mellan och har bestämt oss för att inte ha dubbelvagn. Komemr ha en vanlig kombi till lillfisen och ståbräda samt att vi har dotterns scooter och kommer då komplettera med sjal. Men det har varit MKT velande fram o tillbaka. Vet fortfarande inte om vi valt rätt det får tiden utvisa....

• sosing

hej!

kommer vara 1,5 år mellan mina och vi valde att köpa en carenasyskonvagn för endast 2500 men mjuklift och ha kvar vår emmaljungavagn med mjuklift. då kan vi anv den vagn vi behöver för dagen utan att ha lagt ner en förmögenhet på syskonvagnen som kanske inte kommer anv så mycket då storebror börjar gå mera. tänkte inhandla en ståräda senare men under vinterhalvåret känns det skönt att ha en syskonvagn.

• Birka Blårök

Tack för alla svar. Det är skönt att höra att det är fler som har lite beslutsångest. Men nu känns det som det lutar lite mer åt en beg tvillingvagn varefall och att ha kvar min gamla vagn.

• oskarzakknikkis mamma

hoppar in i tråden med en fråga... vilken syskonvagn e den bästa?? om allt går som det ska så ska vi ha liten i juli min son är då, ca 17 månader!

jag vill ha kvar min knorr vagn ja har nu, men som ni säger så e väl han för liten för att orka gå! så här blir det en syskonvagn men det är ju en djungel det oxå..... vill ha en som går att vända!

tips!!

herregud vilken känsla ja ska bli 3 barns mamma!! miche jag älskar dig.....
  • stalhandske

Hej!
    Väntar vårt andra barn. Första barnet kommer att vara nästan två år vid ankomsten av nr två.
    Jag har tittat på "Phil and Teds" Sport double, är det någon som har någon erfarenhet av dessa?
    Är det bäst med vagn där barnen sitter/ligger brevid varandra eller där de sitter i tandem?

Tacksam för svar!

• Missy Cat

Jag skulle föreslå en Phil & Teds.
    Det kommer vi skaffa snart då vi i maj kommer få tillökning och vår dotter blir då 2 år.
    En Phil & Teds är ju en singelvagn som man kan göra om till en syskonvagn.
    Så den är varken onödigt bred eller tung.
    Kika in på www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23421786.html
    Där finns all fakta

• NSC

Jag har en Phil & Teds tvillingvagn E3 Twin.
    Har bara postivt att säga om den.

72 cm bred.
    supersmidig att köra, även på vintern med låsbara framhjul.
    Rymliga sittplatser för barnen.
    fullt liggläge i båda sittplatserna.
    ställbart handtag
    stor varukorg.
    superbra regnskydd som kan användas även när det är kallt och blåsigt.
    tålig, kan ta maxvikt 40 kg för 2 barn

Har en sådan själv, men har ingen användning för den längre med 2 enkelvagnar, ett barn på dagis, och make som lämnar och hämtar på dagis.

• NSC

Glömde tillägga,

vagnen blir liten ihopfälld och går lätt in i bilen.
    den är inte tung att lyfta heller.

• norskan78
    stalhandske skrev 2007-10-29 21:21:59 följande:
    Hej!Väntar vårt andra barn. Första barnet kommer att vara nästan två år vid ankomsten av nr två.Jag har tittat på "Phil and Teds" Sport double, är det någon som har någon erfarenhet av dessa?Är det bäst med vagn där barnen sitter/ligger brevid varandra eller där de sitter i tandem?Tacksam för svar!
    jag har en P&T.. suuuper vagn
    (¯`°?.¸ ღ♥ Kevin & Silje ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden 2 barn, Tvillingvagn eller vanlig barnvagn?