• Duva

Är det varmt i Turkiet runt Juni??

När vi har åkt till Turkiet så är det alltid i Aug, då det är skit varmt.

Men sitter och funderar om vi skall ta en resa runt 1 Juni, tror ni det är vamt då??

Har ni något bra hotell att tipsa om?

Side, all inlusive, och barnvänligt....tips tack.

Ha en underbar söndag.

• Svar på tråden Är det varmt i Turkiet runt Juni??
  • sweetpea

Jo, det är nog varmt. Behagligare än i augusti, och kanske inte fullt så solsäkert. Men vi brukar åka till Grekland i början av juni och det är oftast jättefint, och då är nog Turkiet ett ännu säkrare kort.

• poppsy

Vi har varit där både maj o juni. O det va bra varmt! Tycker absolut ni kan åka.

• PicaGirl

Jag har varit i Turkiet runt 1 Juni. Det var kanon. Det var lagom varmt.

Runt Side har Ving ett av sina SunWing Resort hotell. De är ofta väldigt bra.

/PicaGirl

• Ammi

Vi var mycket nöjda med hotel Cinar Garden, åkte med Nazar. Det var perfekt för oss, barnpool med vattenrutch, aktivitetsguide på hotellet, trevlig personal. Vi valde inte all inclusive för vi vill äta på olika ställen, men däremot drink inclusive som inkluderade frukost, all dricka och glass två gånger om dagen.

Vet inte hur det är i juni för vi var där i juli, då var det varmt och skönt.

• Mollymajs

Puffar då vi funderar påo åka till Side eller Kemr då. Har alltid inn aåkt i aug/ sep då det är värmebölja.

• mattispadd

du har god värme från maj till okt...och i turkiet är solen alltid uppe....)

side kan jag rekomendera

• baby2006

Jg ser att ni pratar en del om Side, är det någon av er sn vet hur lång tid det tar med transferbussen från flygplatsen till Side?
    Vet att när jag var i Alanya sist så tog transfern en smärre evighet...

• Mollymajs

Ca 1 timma beroende på vart man bor i Side.

baby2006 skrev 2007-11-04 20:47:47 följande:
    Jg ser att ni pratar en del om Side, är det någon av er sn vet hur lång tid det tar med transferbussen från flygplatsen till Side?Vet att när jag var i Alanya sist så tog transfern en smärre evighet...
  • Duva

Vi tog en resa till Bulgarien ist.  Den 4 Juni åker vi

Svar på tråden Är det varmt i Turkiet runt Juni??