Korv till potatisgratäng?
Jag ska bjuda en bunt hantverkande kompisar på middag idag och tänkte göra en potatisgratäng i en långpanna. Kan man ha falukorv till det, eller blir det fel? Vad kan man annars ha som inte är för dyrt eller omständigt?
Jag ska bjuda en bunt hantverkande kompisar på middag idag och tänkte göra en potatisgratäng i en långpanna. Kan man ha falukorv till det, eller blir det fel? Vad kan man annars ha som inte är för dyrt eller omständigt?
Nja... Falukorv o ptatisgratäng låter lite kostigt.... men det kanske finns nån som har recept på nån festligare falukorv.
Annars kan du ha kassler till, det är väl oftast inte så dyrt.
Eller om du vill ha korv kan du ju ta nån kryddstark sådan.
Visst kan du ha falukorv till!
Antingen så skivar och steker du den eller så gör du ugnsbakad. Gör skåror i den, kleta i lite senap och lägg skivad ost ovanpå och in i ugnen.
God falukorv i ugn är att du skårar korven o trycker i en äppelskiva, liteketchip, senap och en ostskiva i varje skåra.
Men jag vet ännu inte om jag tycker det passar till potatisgratäng..
nej, det hade jag inte haft, falukorv är inte mat man bjuder på.
gör goda färsbiffar till i stället - mycket mer festligt.
JAG har faktiskt gjort potatisgratäng o haft falukorv till, det gick hur bra som helst ! Då blev ju falukorven lite roligare !!
Kör på det du om du VILL !!
Annars är det super gott att göra potgratäng med gul lök och korvslantar i... Och jätte lätt också, passar ju när man är många och det blir inte så stor skillnad i pris..
(om du nu inte redan har falukorven redo) :P
Falukorv kan visst passa till potatisgratäng!
Gör en rejäl långpanna och blanda i halvmånar av falukorven i potatigratängen! Kan även lägg i lite morotsslantar också!
visst kan man ha korv till potatisgratäng, det ska vi äta idag