• Samir1965

Kattungen bruten fot eller bara ömt? :(

jag har en liten kill kattunge som är mitt allt.. Han sover till och med med mig. Jag lämnar inte huset tack vore att han lir ledsen då. Och idag ramlade han från stolen och det verkar som han brutit foten..

Han jamade och haltade iväg.
    Sen skulle jag försöka att känna på honom, se vad jag kan göra se vad som hänt men han hamar då om man känner på foten.

Men nu har han slutat jama och la sig fö att sova..
    Han jamar alltså inte mera

Har han brutit foten?
    vad ska jag göra?

• Svar på tråden Kattungen bruten fot eller bara ömt? :(
  • Tesie

Se hur han beter sig efetr han sovit, kan han inte gå på foten då heller så borde du kontakta en veterinär

• Geffan

Känn efter även om han jamar.
    Annars måste du ta katten till en vetrinär.

Tror knappt att katten brutit tassen men om den fortsätter halta så
    måste den undersökas!

• Samir1965

Jo jag tänkte avvakta fram tills han vaknar.
    Men jag menar om han brutit sig då orde han jama hela tiden?
    Jag menar så att jag inte låter det gå för långt innan veterinären!

Tesie skrev 2007-10-28 09:26:51 följande:
    Se hur han beter sig efetr han sovit, kan han inte gå på foten då heller så borde du kontakta en veterinär
  • Samir1965

han jamar när ja tar på foten.
    men inte om jag inte tar på foten..

Geffan skrev 2007-10-28 09:27:32 följande:
    Känn efter även om han jamar.Annars måste du ta katten till en vetrinär.Tror knappt att katten brutit tassen men om den fortsätter halta så måste den undersökas!
  • Samir1965

ingen mer?
    *puffar*

:(

• Mona

Går han på tassen eller linkar han fram? Beroende på det så skulle nog ta det säkra före det osäkra å kontakta en vet. Åtminstone ringa å rådfråga

• CamillaG78

Jag skulle avvakta ett tag om jag vore dig. Mina katter har gjort likadant när de var små men det har gått över av sig självt efter en stund. Börjar det bli svullet eller om kissen har väldigt ont och fortsätter halta så är det nog dags att ringa veterinären. Lycka till

• Samir1965

okej.
    Nej altså när kattungen ramlade så haltade han iväg och jamade. Självfallet eftersom det var ett slag mot tassen. men sedan fick jag inte känna för då hade han ont.

Men sebn gick han och la sig och sov och nu vet ja inte mer.

CamillaG78 skrev 2007-10-28 09:38:22 följande:
    Jag skulle avvakta ett tag om jag vore dig. Mina katter har gjort likadant när de var små men det har gått över av sig självt efter en stund. Börjar det bli svullet eller om kissen har väldigt ont och fortsätter halta så är det nog dags att ringa veterinären. Lycka till
  • CamillaG78

Ok. Låt honom sova en stund och testa sen att leka med honom, tex kasta i väg en boll eller något. Leker han är det nog inte någon fara.

Svar på tråden Kattungen bruten fot eller bara ömt? :(