• Ellika82

födde hemma i hallen, finns det fler ?

hej, födde min dotter den nittonde, och vi hann aldrig in till förlossningen, skulle vara kul att få höra fler berättelser från er andra vars barn haft väldigt bråttom ut....

• Svar på tråden födde hemma i hallen, finns det fler ?
  • Silverkatten06

Grattis till dottern!

Jag födde nästan i hallen, men ambulansen lyckades faktiskt få in mig till sjukhuset i tid även om det var på håret...

• J N
    samma här! ambulansen hann precis
    Nathalia 03 ♥Izadora 06 ♥Bebis 07
  • grabbmamman linda

haha var en gullig berättelse i aftonbladet!

Min kompis kompis föde oxå sin dotter i badrummet.. det gick jättebra.

• PiceaX

Grattis!

Det är nog ganska ovanligt att föda på konstiga ställen. Fast i min släkt finns det flera som har fött på toaletter och i väntrum och sånt.

Min mellandotter föddes i köket för fyra år sen. Jag hade värkar i ca 4 timmar, men de var korta och oregelbundna och gjorde inte ont, och sen när de började kännas kom krystvärkarna med en gång. Det var superhäftigt, tyckte jag, att det var så lätt att göra något så stort som att föda barn!

• Ellika82

jo det gick ju bara bra för mig med, en fantastisk upplevelse som jag varmt kan rekomendera,

• Daz

men...jag vill veta mer! Vad gör man med t ex efterbörden när man föder hemma? Hur är det med smärta och eventuella bristningar i underlivet? Fy, om det hände mig skulle jag bli livrädd och tro att jag skulle förblöda :-O Kan ni inte berätta mer?

Jag hade en ganska snabb första förlossning -hann dock in till BB. Men är orolig för ett framtida syskon, det kanske går ännu snabbare, kommer jag då att hinna in till förlossningen, usch kanske föder i bilen eller i badrummet hemma!

• Ellika82

hej, jo hur gör man?
    tja man hinner ju inte tänka eller planera särskilt mycket, och jag kan ju bara tala för mig själv men jag hade inte särskilt ont och det lilla jag brast sydde dom när vi väl kommit in på sjukhuset.. efterbörden ska man inte bry sig om, för mig så la ambulanspersonalen alltihop i en konsumkasse mellan mina ben och bebisens navelsträng klippte dom inte förrens vi kom upp till förlossningen, så det var aldrig bråttom med att klippa eller så..

• evo 6
    Ellika82 skrev 2007-10-29 10:01:43 följande:
    hej, jo hur gör man?tja man hinner ju inte tänka eller planera särskilt mycket, och jag kan ju bara tala för mig själv men jag hade inte särskilt ont och det lilla jag brast sydde dom när vi väl kommit in på sjukhuset.. efterbörden ska man inte bry sig om, för mig så la ambulanspersonalen alltihop i en konsumkasse mellan mina ben och bebisens navelsträng klippte dom inte förrens vi kom upp till förlossningen, så det var aldrig bråttom med att klippa eller så..
    Konsumkasse
  • Ellika82

tja det måste ju inte vara just en konsum kasse, det duger nog med ica också..

Svar på tråden födde hemma i hallen, finns det fler ?