Vilket är ditt favorit replik i trolltyg i tomteskogen?
Jag älskar:
Var e fjant?
HÄR mamma
UNDERBAR film. Så vilket replik gillar du bäst?
Jag älskar:
Var e fjant?
HÄR mamma
UNDERBAR film. Så vilket replik gillar du bäst?
Favvorepliken är den du nämde.Sedan en kul grej är när mamma troll gör sig vacker och sätter upp håret med en orm
Min är också
Var är lille fjant? Eller alt var är fjant?
Här är jag mamma *pipig trollröst*
Så söt film:)
hehe Titta en hel tomtearme!!
Är det inte på nåt ställe de säger typ: "Titta, Fjant har blivit en baseboll"... det är något av det roligaste jag vet
"Nuu,ska jag göra mig vacker"...
bränn bränn bränn hehehehe
"vi kan ju inte gå runt och glo på träd heela dan" sagt av ett troll till ett annat när de kommit på att tomtarna gömmer sig ibland träden
* farfar, farfar, Tim har blivit en baseboll!
* Titta, en hel tomtearme!
* Var är fjant? Här mamma!
* Nu ska jag göra mig riiiktiiigt fiiin!
Men favo karaktären är ju den ryska tomten. snacka att inte ha fördommar mot ryssar!
Men herrejösses. Jag har inte sett detta på säkert nästan 20 år. De brukade visa detta vid varje jul under några år.
Har det gått på teve nyligen eller? Jag fullkomligt älskade den filmen och saknar den så... Kanske går att köpa ?
Kommer någon på vart man kan köpa den så vill jag gärna veta
Såg ett par snuttar på Youtube,blev lite nostalgisk
"Kocken ska aaaalltid smaka först!"
Är en av många favoriter från denna underbara film. Sagt av farfar när de gör bålen inför bröllopet och Kostas (?) har spetsat den ganska rejält!
Tyvär brann den upp när tvs lager brann. och sen är det något bråk om upphovsrätten så den har inte distruberats på många år. Enda sättet att få tag på den är om någon har den inspelad som man kan kopiera. Den heter Gnomes i orginal. Jag har varit på jakt länge och nu har en kompis äntligen fått tag på den, dock med lite halvkass kvalitet.
Hihihi!
Den är ju en klassiker!
Vad jag har hört (men vet ej om det stämmer) har SVT slarvat bort det enda exemplaret av filmen... Därför visas den inte på TV längre. men den cirkulerar ju på nätet och finns säkert inspelad från TV i många hem, från när den gick på 80-talet.
Några av mina favoriter:
Var är fjant - Här mamma!
Åh, Lisa, vad du är vacker!
Tvillingarna Tim och Tina som är trettio år och just har slutat med blöjor...
Nu ska jag göra mig vacker! Så, nu är jag fiiin!
Bröllopssången funderade vi på att sjunga på syrrans bröllop!
"Nu ska det bli ett bröllop, vi gör oss klara för ett bröllop! Det blir en ladidada dagen lång bröllopsfest!"
Jag gillar när trollen dansar i början av det här klippet:
">
Var är fjant? Här mamma.
Bränn bränn bränn...
De klassiska lixom. Jag hade denna som popp-up bok när jag var liten. Alltså där man kunde röra på tomtar och troll. Jag älskade den. Har ett svagt minne av att jag och mina bröder tillslut lyckades nöta ut den totalt, men den skulle jag vilja hitta igen.
Nu ska jag göra mig vacker, den kör jag ofta med här hemma
Jösses, nu nu nu nu har Tim blivit en baseboll.
-Eh en hel tomtearme. Där o där o där! Mamma jag meja ner en hel tomtearme!
- Jasså du, skiljer du inte på en svamp och en tomte?