• beEMbe

Strumjävlen har fastnat i dammsugarslangen!

Jag håller på med min vanliga dagsstädning och vips så åkte Wilmas strumpa in och fastnade i slangen jag får inte ur den hur jag än försöker!!
    Tips tack! Måste ju dammsuga vidare

• Svar på tråden Strumjävlen har fastnat i dammsugarslangen!
  • gullican

Kör in skaftet på en sopkvast eller liknande...

• Nyfiken gul

ta bort slangen och ta bort metallrören - då har du kanske 1½ m slang kvar - då kan du ta något långt att peta med så får du ut den...  brukar funka bra med skaftet till moppen tex.

• bellanbus

Jag har grillspett i metall som jag har använt till just en liknande problematik

Välkomna till Effelltown....
  • beEMbe

Jag kan inte få in nåt i slangen eftersom den har en konstig böj..billig dammsugare från ica*hatar*

• Nyfiken gul
    beEMbe skrev 2007-10-28 11:19:34 följande:
    Jag kan inte få in nåt i slangen eftersom den har en konstig böj..billig dammsugare från ica*hatar*

använd en blomkanna o häll vatten på strumpan och sen skaka på slangen så får du ut den..

• beEMbe
    Nyfiken gul skrev 2007-10-28 11:14:53 följande:
    ta bort slangen och ta bort metallrören - då har du kanske 1½ m slang kvar - då kan du ta något långt att peta med så får du ut den...  brukar funka bra med skaftet till moppen tex.
    det fans nån *plopp *på som jag tog av, och där låg srumpan
    Tack för ar hjälp allihopa!
  • bellanbus
    Nyfiken gul skrev 2007-10-28 11:20:41 följande:
    använd en blomkanna o häll vatten på strumpan och sen skaka på slangen så får du ut den..
    Du kan knepen ....hihi
  • Nyfiken gul
    bellanbus skrev 2007-10-28 11:26:33 följande:
    Du kan knepen ....hihi
    ja man har dammsugit upp några strumpor under årens lopp och dessutom bråttats med en hel drös mer eller mindre märkliga dammsugare också....  så man har fått lära sig hur man gör helt enkelt....

fast jag blundade och sa "olalala" när jag kastade en dammsugarpåse en gång med 3 strumpor, barbiekläder och ett halvt ton legobitar... då orkade jag inte bry mig ärligt talat...  o mamma fick dra en vals om sakerna som saknades..... *visslar falskt*
  • bellanbus
    Nyfiken gul skrev 2007-10-28 11:45:54 följande:
    ja man har dammsugit upp några strumpor under årens lopp och dessutom bråttats med en hel drös mer eller mindre märkliga dammsugare också....  så man har fått lära sig hur man gör helt enkelt.... fast jag blundade och sa "olalala" när jag kastade en dammsugarpåse en gång med 3 strumpor, barbiekläder och ett halvt ton legobitar... då orkade jag inte bry mig ärligt talat...  o mamma fick dra en vals om sakerna som saknades..... *visslar falskt*
    I know the drill....been there done that....Ibland orkar man bara inte ner o gräva..hihi...

Svar på tråden Strumjävlen har fastnat i dammsugarslangen!