Roliga egenskaper/vanor hos era husdjur
Har era husdjur några konstiga egenskaper och ovanor/vanor?
Vår äldsta katt är en väldigt fiiin liten dam..
Hon kör ut en från toaletten om hon ska göra nr 2, inte vill hon ha sällskap då inte!
Hennes vattenskål.. hmm.. ja.. det är en stor fyrkantig vas/skål med stenar i, ngt annat vägrar hon att dricka ur!
Sedan älskar hon att sitta i grytor, och små lådor!
När hon lyckats trycka ner sig i en låda där det varit skor, ja då är hon väldigt nöjd..
Vi har ett litet kassaskrin i garderoben och när min man tog fram det för ett tag sen vad hände?
Jo Stella kom och pressade ner sig i skrinet trots att hon var rent för stor för det.. Gissa om vi skrattade
Hon avskyr stängda dörrar, stänger man en dörr så får man en rejäl utskällning!
Sen älskar hon att pussas, säger man puss så springer hon fram och stångar en mitt på munnen (man får passa sig, det kan göra ont!)
Stella är en finsmakare och väldigt kräsen av sig, men chips och ostbågar går alltid ner, ger man inte henne det blir hon förbannad och snor från skålen *skrattar*
Sen kommer vi till den lilla tjocka Sally
Men man kan bara älska henne.. Så fort vi har gäster så kastar hon sig framför dom, rullar runt, busar och tom går på bakbenen för dom, allt för att hon ska få uppmärksamhet ( det var så gulligt en gång, en bekant till min man var på besök och hon gjorde som vanligt.. Bekantingen sken som en solstråle och var överlycklig, han berättade att av ngn anledning skydde alla andra katter honom som pesten)
Om hon är rädd eller orolig vill hon hålla handen, på djursjukhuset smälte de efter hon blivit kastrerad.. då stack hon ut tassen och pep för att de skulle komma och hålla henne i den..
Sen kan hon inte mjaua! Hon har några konstiga squäkande ljud för sig, det verkar som att hennes stämband inte utvecklats ordentligt, men hon lider iaf inte av det..
Vad mer? Vi vet när maten är slut i skålarna för då öppnar hon skåpsluckorna för att göra oss uppmärksamma..
Om jag sitter uppe längre än maken på kvällen så brukar jag stänga dörren till sovrummet..
Men efter en stund hoppar Sally upp på handtaget och öppnar dörren, för då ska hon också gå in i sovrummet och sova.
Fast hon är iaf duktig och brukar även stänga dörren efter sig
Sen kan man verkligen göra vad man vill med henne, maken och hon brukar bl a busa genom att han kasar runt henne på rygg över golven i lägenheten, en riktig höjdare enligt dom båda!
Sally är en från början en vildkatt och det märks på hennes matvanor..
Hon älskar all mat, t o m potatismos med ketchup, svamp, pizza, soppor m.m
Oj vad långt det blev, man kommer på en hel del konstiga/knäppa/roliga/gulliga saker som ens små "bebisar" brukar göra när man sitter och funderar