• sommarlek

Missade bästa kompisens kalas - såg inte inbjudan i skåpet på dagis!

Min fyraåriga dotter blev bjuden till sin bästa kompis kalas (första gången dagiskompis bjuder) och jag hittade inbjudningskortet under alla teckningar häromdagen och kalaset var förr över en vecka sedan - PINSAMT så man vill sjunka genom jorden!!! Samtidigt undrar jag lite om det är vanligt att man bjuder genom att lägga inbjudan i skåpet. Jag har en liten tjej som stannar i hallen där ute när jag hämtar storasyrran och jag är därför inte jättenoga med att kolla varje vecka i skåpet. Fröknarna lämnar inte meddelande där. Nu är dagiskompisen på semester, så jag tänkte skicka ett kort och tacka för inbjudan och berätta som det är att vi inte såg kortet.

De måste ju ha undrat varför vi inte ens hörde av oss (åh..ååååågren). Vill också tilllägga att bara några barn var bjudna, så det var ingen som fröken kände till.

Hur funkar det för era barn med inbjudan till kalas på dagis?

• Svar på tråden Missade bästa kompisens kalas - såg inte inbjudan i skåpet på dagis!
  • makan

På var förskola får man lägga inbjudningskort på barnens hylla ENDAST om alla barn blir bjudna. Annars får man sköta det utanför...

• aprillen

lika här, inbjudan får föräldrar sköta privat om inte alla barn blir bjudna.

• Sunshine79

Samma här...får inte lägga inbjudan om inte alla får komma.....annars får man skicka hem dem...

• Carin66

På vårat dagis (djur o naturdagis) så lägger dom ner det i emelies väska som vi tittar på när vi kommer hem.
    Dom talar förstårs om att det ligger en sak som vi ska titta på.

• snuttP

På min sons dagis så får man inte dela ut inbjudningskort. Det får skötas efter dagis. Hade det legat något i hans fack så hade jag nog missat det, för personalen hänger alltid allt i en klädnypa på lådan.

• Bakeapple

Man får inte dela ut inbjudningskort på vårt dagis heller, däremot hjälper personalen till med adress till de barn man vill skicka inbjudan till.

• J e s s i

På min dotters dagis får man INTE lämna "privata lappar". Då slipper man avundsjukan som kan komma om inte alla blir bjudna på kalas. Jag tycker synd om din dotter som "missade" sin bästa kompis fest.

• Eldo

På mina barns dagis får man lämna inbjudningar om alla är bjudna.
    Däremot får de INTE lämna ut varken adresser eller telefonnummer till de andra barnen på dagiset!!! Så det är ju inte den lättaste uppgiften om man inte kan bjuda alla. Framförallt som om man som vi inte har bott här så länge och inte direkt känner de andra föräldrarna.

• Aurora

här lämnas inbjudan endast om alla barnen är inbjudna,är det bara ett fåtal får man sköta det utanför dagis.Viktig info hängs upp i klädnypa vid min dotters korg.

• Ellna

Här lämnas också bara lappar i korgarna om alla barnen är bjudna!

Svar på tråden Missade bästa kompisens kalas - såg inte inbjudan i skåpet på dagis!