• Anonym (snarkar)

Medel mot snarkning?

Finns det nån här som provat medel mot snarkning? T ex spray eller gurgelvatten. Eller om det finns nåt annat 'naturmedel'?
    Tänkte ev köpa och vill veta andras erfarenheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-31 12:37:57:
    Vill tipsa om en bra sida, så att fler får kunskap om sjukdommen.

www.somnapne.se

• Svar på tråden Medel mot snarkning?
  • Anonym (snarkar)

hoho

• Marvinna

Här har vi använt Snoreeze och det har fungerat över förväntan. Finns att köpa hos hälsokosten.

• jungfu

skilda sovrum är det enda som funkar hos oss....

• MissH81

Zedopor finns hos hälsokosten... funkar jättebra..

• Anonym

Vet ngr som provade att sova med en kudde med två tennisbollar
    på ryggen , funkade ,då de då inte kunde/ville lägga sig på rygg.

• Anonym

finns som ett plåster på apoteket som funkar.. skulle gå till apoteket å hälsokosten å kolla..

• Anonym (hm)

Hade inte fungerat på mig för jag snarkar när jag ligger på sidan, säger sambon iaf. Jag tror att han har fel för jag har aldrig hört att jag har snarkat......

Anonym skrev 2007-10-29 00:00:30 följande:
    Vet ngr som provade att sova med en kudde med två tennisbollarpå ryggen , funkade ,då de då inte kunde/ville lägga sig på rygg.
  • Anne M

Min make snarkar och lider av sömnapnéer, han har en CPAP, "Continuous Positive Airway Pressure" (kontinuerligt luftvägsövertryck). Vägen till den effektiva hjälp som en CPAP tillför är enkel- husdoktor - sömnlabb - CPAP .

• Anonym (snarkar)

Åh, tack för alla svar

Ja snoreeze har jag tänkt prova, men är lite skeptisk Jag har ju även en viss grad apneer. Men prova kan man alltid.

Zedopor, vad är det? Hur funkar det?

'hm', jag tror jag också snarkar när jag ligger på sidan, men är inte säker. Förmodligen kommer jag väl få testa bettskena först, för att se. Men vill gärna testa lite alternativa innan sjukvårdens metoder.

Fler med erfarenhet??

• Anonym (snarkar)

puffar lite

Svar på tråden Medel mot snarkning?