• adrenalin

Lekar till 35-årskalas??

Min granne fyller 35 snart och hon ville jag skulle försöka hitta några roliga lekar man kan leka då.

Men jag har ju inte en aning om var jag ska leta?

Det kommer vara både vuxna och barn på festen så rumsrena lekar är ju att föredra! :)

Hon gillar frågesporter och sånt! det ska gärna vara lekar där man är indelade i lag!
    Men jag är glad bara jag får förslag över huvud taget

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Svar på tråden Lekar till 35-årskalas??
  • 969803

Kasta längst en läskburk. Man står framåtböjd med benen isär. Sedan ska man kasta en läskburk genom benen och över ryggen. Förstår du? Det är svårt och ger många glada skratt.

En annan kul grej (som även barnen gillar) är att spotta ut en grön godisgroda så långt man kan.

Det var åtminstonde två tips .

• adrenalin

tack för tipsen, jag kan föresten tillägga att vi kommer va inomhus

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Dino78

Såna där klassiker, om man har plats:
    Ägg på skeden och hoppa säck
    Gissa antalet av något i en burk..kommer bara på trista grejer märjker jag!

DIF i själ och hjärta
  • 969803

Ha,ha då var mina tips inte så bra

• Dino78

Vad heter det där andra...? Twister? Heter det så? Verkar ju kul!

DIF i själ och hjärta
  • Milliemolly

Inomhustipsrunda med frågor om 35-årigen, kan även vara frågesport om födelsedagsgrisen / eller om gästerna!

Ge alla ett uppdrag på bordsplaceringen. alla ska genom föra uppdraget under kvällen och till sist, innan alla går hem, avslöjas det och röstas vem som lyckats bäst.

Kan t e x stå på kortet.

Nämn Tomten i alla diskussioner.

Krama så många händer su kan under kvällen.

Samla så många visitkort du kan.

Skäll som en hund och skratta när någon tittar....osv.

Charader var också en bra idé!

• Tildas o Skrutts mamma

Sånglekar.

"Så ska det låta" med många bilder o man får poäng för hur många bilder du kan få in i låten...

"doobidoo" ta textremsor ur kända låtar, barnlåtar, radiohits samt låtar från den gamla goda tiden när 35-åringen var "ung".
    Sedan ska man komma på vilken låt det är. Poäng för låt + artist.

Några tips bara, hoppas du hänger med i mina beskrivningar.

• CeeJay

Alla på festen får lämna ett "påstående" som beskriver dem, ingenting uppenbart utan kanske någonting ingen egentligen vet. Behöver alltså inte vara snuskigt utan kankse "jag gillar att sy", "jag hatar messmör", "min pappa är kusin med Göran Persson" osv och så får alla gäster gissa vem som passar ihop med vilket påstående.

Eller alla tar med sig foton på sig själva som barn och man parar ihop med den nu vuxna människan.

• adrenalin

haha nu börjar det ju likna nåt! tack så mycket , flera av dom där förslagen ska jag föreslå för den blivande 35-åringen

q
Svar på tråden Lekar till 35-årskalas??