• maximilian04

Halloweenpynt hemma

Är det någon som pyntar hemma nu till Halloween?
    Med vad?

Jag skulle vilja göra riktigt "fint" men har väldigt lite pengar just nu, har ni några kul idéer?

Det behöver inte vara så avancerat egentligen, sonen är bara 3,5 och tycker ju att allt är kul...

Ja, just det, skulle ju fråga om någon visste var man kan hitta en bra mall till pumpan?
    Börjar känna lite press om den nu...

• Svar på tråden Halloweenpynt hemma
  • maximilian04

Tack!!!
    Vilken bra sida, den hamnar direkt bland mina favoriter...

• Myran Frisk

Satt precis o tänkte på detta. Jag hade tänkt köpa en pumpa o göra fin, men så blev sonen sjuk o jag hann inte i helgen. Men det är ju inte förräns på onsdag, kanske kan fixa en idag. Det är ju lite arbete, så det är ju tråkigt om man måste ta bort den direkt.

Mamma till Karl, 29 november 2006
  • PicaGirl

Jag tänkte inte göra mina pumpor förrän nu i veckan så att de är nya och fina till Halloween. Mina pumpor tenderar att se lite skrumpna ut i tänderna efter ett par dagar... Inte samma "elaka" leende när tänderna skrumpnar...

Sedan får de stå ett tag, så länge de ser någorlunda OK ut.

/PicaGirl

• Lola Jämtland
    PicaGirl skrev 2007-10-29 07:29:31 följande:
    Jag tänkte inte göra mina pumpor förrän nu i veckan så att de är nya och fina till Halloween. Mina pumpor tenderar att se lite skrumpna ut i tänderna efter ett par dagar... Inte samma "elaka" leende när tänderna skrumpnar...Sedan får de stå ett tag, så länge de ser någorlunda OK ut./PicaGirl
    Låter ju bra att du gör de nu i veckan för Halloween är ju på onsdag.
    //Ät gul snö! Det kan vara öl.
  • Myran Frisk

Hihi.. kom just på att det kanske inte är så "sent" trots allt Men när man har småbarn känns det som att tiden flyger iväg.

• PicaGirl

Lola Jämtland - Ja, jag vet att det är på onsdag. Men eftersom TS tyckte att hon var sent ute tänkte jag bara nämna hur jag gör.

Vissa klär ju sin julgran tre veckor innan Julafton, andra klär granen 23/12. Kanske likadant med Jack o' lanterns....

/PicaGirl

• Simfot

Jag håller också på att pynta lite hemma. Köpte spindelväv en gång i tiden som jag har kvar, det ska jag sätt upp lite överallt. Sätta ut lite lite spindlar och läskiga djur. Också har jag förståss en pumpa.

Blir väl inte mycket mer än så. Bara att jag sätter ut en massa ljus när det börjar mörkna ute istället för lampor. Blir väldigt stämningsfullt med en massa ljus.

• helenasthlm

Jag ska fixa pumpan idag och köpa nån halloweenblomma och orange stearinljus till köksbordet..

Älskar min Angelina!
  • Myran Frisk

Jag har varit runt hela stan idag för att hitta en pumpa med det fanns inga
    Där jag var säker på att det skulle finnas förklarade de att de inte tog in några i år för att de hade exploderat under transporten förra året

Får försöka komma på om det finns något mer ställe att leta på.

Svar på tråden Halloweenpynt hemma