• tilda den vilda

vi som handlar på lidl

jag är ett lidl freak! jag älskar deras produkter! här kan vi tipsa varandra om vad vi gillar! mat, produker m.m

• Svar på tråden vi som handlar på lidl
  • Sallisen

Åh, jag älskar dem!

Deras chicken nuggets är finfina, i den där ljuslila lådan! MUMS!

Och glassen, den blå byttan på 2,5 liter tror jag det är, vaniljglass. Mmmmm!!!

PLUS är ju trevligt!
  • Änglatuss

jag älskar dom marinerade kalkon i grön förpackning!
    Overallen på lidl var inte fy skam heller för 99 kr

• Me o Mike

Kebabkött köper vi där!! (fryst så klart) Och blöjor!! Superduper!!!

• Cheesus

Tja...jag gillar mest prylsidan.

Alltid något kul att shoppa. Ofta väldigt bra grejer till bra pris.

Sen deras klyftpotatis i gröna påsen, den kryddade. Grymt god.

• Änglatuss

håller med om klyftpotatisen

blöjorna är suveräna och billiga..

• Sallisen

Åh jaaa, klyftpotatisen!

Ja, blöjorna ja. Snart dags för det igen...

Deras uppskurna kalkon till smörgåsar är också god och billig!

PLUS är ju trevligt!
  • wice

hej!!
    bara en liten fråga är det billigare där än på willys eller hur är det?? jag har aldrig handlat på lidl men dom har visst öppnat en butik i karlskrona så man kanske skulle prova..

• Me o Mike

Jo vissa grejer e superbilliga!

wice skrev 2007-10-29 08:36:58 följande:
    hej!!bara en liten fråga är det billigare där än på willys eller hur är det?? jag har aldrig handlat på lidl men dom har visst öppnat en butik i karlskrona så man kanske skulle prova..
  • Sesamfrö

Har den kartongen i frysen MUMS!

Familjen Söderström skrev 2007-10-29 08:26:28 följande:
    jag älskar dom marinerade kalkon i grön förpackning! Overallen på lidl var inte fy skam heller för 99 kr
    Vitlöken va?
    MulleNuh skrev 2007-10-29 08:27:44 följande:
    Kebabkött köper vi där!! (fryst så klart) Och blöjor!! Superduper!!!
    Mmm.. nuggets...
    Sallisen skrev 2007-10-29 08:24:32 följande:
    Åh, jag älskar dem! Deras chicken nuggets är finfina, i den där ljuslila lådan! MUMS!Och glassen, den blå byttan på 2,5 liter tror jag det är, vaniljglass. Mmmmm!!!
    Älskar den klyftpotatisen!
    Cheesus skrev 2007-10-29 08:28:41 följande:
    Tja...jag gillar mest prylsidan.Alltid något kul att shoppa. Ofta väldigt bra grejer till bra pris.Sen deras klyftpotatis i gröna påsen, den kryddade. Grymt god.
    Fast min favorit av alla produkter på LIDL måste vara cordon blue.. mmmmmmmmm.. kyckling med ost och skinka i.. *dreglar*
    ~mammas prinsessa~
  • Änglatuss

wice
    OOOH jaa.. vi handla förut på willys trodde vi handlade billigt men så börja vi handla på lidl och kommer undan ännu billigare

handlade sist för 2500 kr på lidl... har mat nu för ah jag vet inte hur länge. hade jag handlat allt på willys räkna 1000 kr till om jag hade handlat på ica, jani 5000-6000 kr om det ens hade stoppat

köpte svensk fläskfile jättebilligt på lidl

• tilda den vilda

deras maskindiskmedel w5 tror jag att den heter (pulver) *tvättmedel w5 formil
    * tandborstar, tandkräm
    * vitlöksbrödet *mumsfillibabba*
    *har köpt micro,vattenkokare,brödrost Den är kanonbra med bra finesser. den däe vågen som mäter fett,vatten o muskler
    ja listan kan göras lång

• wice

då får det bli en tur in till den butiken idag då.. tack för tipsen..

• tilda den vilda

min man älskar apelsinjuicen i glasflaska

• tilda den vilda

kom på en sak till!Laxfilen den är fin o god

• Sallisen

Grabben gillar deras drickyoghurt som finns i större flaskor än de vanliga. Den med jordgubb och nånting...

PLUS är ju trevligt!
  • kattfoten

*blöjor
    *skalade räkor, frysta
    *diskhandskar (2 par för 10 kr)
    *musli med nötter och frukt
    *vanlig välling (ca 30kr billigare än Coop)
    *Vit choklad med jordgubbscrisp

Köp inte;
    tepåsar (smakar beskt och man blir sträv i munnen)

• wice

oj vilken besvikelse det var.. Fanns inget direkt utbud och det var bara en som jobbade som var ute i affären och han satt i kassan.. Men det kanske är bättre i andra affärer men den i karlskrona kan jag inte rekomendera..

• Sallisen
    wice skrev 2007-10-29 15:29:13 följande:
    oj vilken besvikelse det var.. Fanns inget direkt utbud och det var bara en som jobbade som var ute i affären och han satt i kassan.. Men det kanske är bättre i andra affärer men den i karlskrona kan jag inte rekomendera..
    Jag gillar inte alla butiker faktiskt heller. Har mina favoriter och håller mig till dem om jag kan.
    PLUS är ju trevligt!
  • Leone i Västerås

Vi handlar några produkter på Lidl, och de har blivit riktiga favoriter.

*Klyftpotatisen i grön påse.
    *Chicken nuggets
    *Frysta vitlöksbaguetter.
    *Ananasyoghurt/ päronyoghurt

• IdaStefan

hihi.. vilken skoj tråd.. själv jobbar ja på lidl oxå så jag är väl lite partisk kanske...

en av mina favoriter är mango/passionsfruk smoothie.. den e grymt god tycker jag.. har även varit fast vid marsglassen men den har ledningen bestämt sig för att ta bort.. :(

en sak som ja provat men inte gillat riktigt är sojan.. ja tycker den luktade lakrits.. :S

Svar på tråden vi som handlar på lidl