• Ida2

Bikini för gravid, var finns det??

Har letat överallt känns det som men kan inte hitta några (snygga) badkläder för gravida. Jag vill inte ha baddräkt utan bikini, gärna med badlinne till. Har tittat på de vanligaste sidorna på Internet (4mom, lovelymama etc). Någon som vet var det finns, helst webbutik?

• Svar på tråden Bikini för gravid, var finns det??
  • helenajoanna

Oj, det kanske är lite utplockat nu på vintern...Men kanske att Lindex kan ha? Där köpte jag min "MOM"-bikini. En färglad i lite rosa/orange/vitt/svart...Halternec och breda trosor. Fin! Kolla om dom finns kvar! Det fanns tillhörande linnen också, men köpte aldrig det till...Lycka till!

• buffybus

jag köpte en vanlig på intersport.. med märket puma. där är knyt snöre både i underdel o överdel...så kan man reglera själv....

det kan man väl ha istället för mammabikini?

BF 11 feb
  • Zebra

Absolut  kan du ha det!
    Jag hittade ine heller ngn gravid bikini fast jag letade i somras.

• Ida2

Okej, tack för svaren. Kanske kan titta på vanliga bikinis i större storlekar. Tänkte inte på det.

• LindaSundberg

Undrar varför man ska köpa särskild bikini för att man är gravid..?

• Ida2

LindaSundberg: Se ovanstående inlägg, det behöver man ju såklart inte
    Sen finns det bikiniunderdelar som går högre upp på magen som kan vara behagligt för gravida och särskilda linnen man kan bada med. Det vill jag ha. Men jag ska kolla på vanliga bikinis med.
    Tack alla för tipsen!

• Puffie

Jag köpte en bikini på H&M, överdelen var som ett halternecklinne med extra tyg så attt man rymmer gravidmagen och till var det vanliga trosor, kanske lite högre midja än standard.

• Nettis30

Jag var höggravid under sommaren -06 och jag hade min vanliga bikini på mig. Det enda man kanske får köpa nytt e ny bikiniöverdel, då boobsen växer

• Två paddlar och en svans

Du kan ha en helt vanlig trekantsbikini! Jag är 7,5 mån gravid och simmar 1000m två ggr i veckan i en billig bikini från Åhlens. Gravidbaddräkten ligger ouppackad.

• Två paddlar och en svans

Mitt tips är, precis som på trosor, så låg midja som möjligt.

• glädjesol

köpte från ellos nu. De hade underdelen i hipstersmodell. Köpte en storlek större än den jag hade innan jag var gravid och det fungerar kanon! ( Är i v17)

• Tiramisú Con Amore

Jag har köpt en bikini med trekanst överdel samt underdel som är låg i midjan med knytband, det fungerar väldigt bra faktiskt, tog bara en storlek större än vad jag brukar ha.

ღ ♥ ღ Vi väntar en POJKE med BF 5/1-08 ღ ♥ ღ
  • nancy maria

Jag simmar i en sportbh och låga bikinitrosor det tycker jag är skönt.

• en 77a

jag köpte en förra grav på¨kappahl, xlnt passar jätte bra genom hela grav.

• greeneyes

Jag var höggravid i somras och använde en vanlig bikini från HM, dock i ett par storlekar större framförallt pga att tuttarna vart så mycket större.. dock bör man kanske satsa på ett par bikinitrosor som inte är så jättehöga i midjan.

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • buffen

en "vanlig" i storlek större kanske?? eller ett vanligt gravidlinne funkar väl?!

Svar på tråden Bikini för gravid, var finns det??