• GBGTjejN

Katthona som kissar i sängen när hon löper..

Nån som känner igen sej. Våran katta dom gångerna hon har löpt & inte fått p-piller har hon kissat i sängen. Vill så gärna ha kattungar på henne.. Men ska man stå ut me att hon kissar på andra ställen än kattlådan när hon löper eller ska man strunta i de?? Va hade ni gjort??

• Svar på tråden Katthona som kissar i sängen när hon löper..
  • evova

finns ett medel du kan köpa som inte katterna tycker om... tror det heter piss off. och finns hos djur affärer.
    lycka till..

• Annamaja

hej jag hade samma problem, enda som funkade för oss var att kastrera dom. Båda våra katter var så. och det var inte hållbart, inte för oss. Provade massor utan att det funkade.

• Tindrasson

När syrran var här med sin katt (löpte) så kissade hon på en massa ställen. Men bara på tyg. I soffan, sängar och kuddar. Det var till att tvätta, tvätta och åter tvätta.

• Pernilla75

Jag hade kastrerat henne.

• traasdockan

Våran ena hona kissade i sängen så fort dörren var öppen,dock var det ju ett lätt problem att bara stänga dörren..men sen började hon kissa i våran NYA mocka soffa,inte lika trevligt..hon åt p-piller redan innan hon började med detta beteende och hade aldrig glömt ett enda piler.Nu är hon steriliserad och kissar inte i soffan eller sängen,desto värre vägrar hon kissa på deras kattlåda med sand i,spelar ingen roll vilken sand det är eller om det är rengjort eller smutsigt..hon vägrar ha sand helt enkelt,så hon har en egen liten låda bredvid den stora som hon BARA kissar i..Men sen har vi en kattunge som är ca 6mån(hane) och han har börjat kissa i sängen..det "roliga" är att han gör det bara när vi ligger i den som tex på morgonen,och endast på min sida! Han ska kastreras nästa månad så får se om man kan låta honom komma in på morgnarna sen..lycka till för dig/er..

• trebarsmamma

men om man ger ppiller ska katterna inte löpa, va, jag har skaffat två honor och jag vill ha kattungar påden ena katten sen när hon är äldre. men jag vill inte ha en massa piss överallt. det stinker och går inte ta bort den äkliga lukten eller.

• traasdockan

Med våran hade det nog inte att göra med löpningen eftersom att hon kissade trots att hon åt piller..ja det stinker verkligen äckligt..

trebarsmamma skrev 2007-10-29 20:03:22 följande:
    men om man ger ppiller ska katterna inte löpa, va, jag har skaffat två honor och jag vill ha kattungar påden ena katten sen när hon är äldre. men jag vill inte ha en massa piss överallt. det stinker och går inte ta bort den äkliga lukten eller.
Svar på tråden Katthona som kissar i sängen när hon löper..