• Isalel

Vad händer om man skriver sämre resultat andra gången man skriver högskoleprovet?

Jag har bara skrivit HSP en gång och det var i lördags, men är missnöjd med resultatet, och har tänkt att skriva om det till våren...
    Men om jag skulle få ett sämre resultat nästa gång är det alltid det sista resultatet som gäller då eller väljer man själv vilket man ska söka på?

• Svar på tråden Vad händer om man skriver sämre resultat andra gången man skriver högskoleprovet?
  • LillTållon

Det är vel det bättre resultatet som räknas!?

• Carro1

Bästa resultatet räkas och det håller i fem år.

• ming

Det är ju det bättre resultatet som räknas.
    Men man vet ju inte vad man får för resultat förrän normeringstabellen är klar, så hur vet du egentligen att du är missnöjd?

• Isalel

jag fick inte så många rätt och normeringstabellen brukar inte variera så pass mycket att det gör någon väsentlig skillnad för jag ligger fn. långt ifrån (0,4 poäng) för att komma in på förstahandsurvalet :) Därför är jag missnöjd :) men har inte läst mer än ett år på gymnasiet så jag läser 2 år på komvux nu så jag har några försök på mig :)

Svar på tråden Vad händer om man skriver sämre resultat andra gången man skriver högskoleprovet?