• Anonym (Pluttan)

han kommer utan orgasm

Har ett problem, eller det är väl egentligen min sambo som har problem..

Det har kommit den senaste månaden..
    När vi har sex så kommer han helt utan förvarning, och utan att få orgasm. Han märker det precis i ögonblicket då sperman kommer.
    I går märkte han inte alls, utan han bara kom i sängen när vi skulle byta ställning.

Vad kan vara fel?

• Svar på tråden han kommer utan orgasm
  • Anonym

Kan helt klart vara ett medicinskt problem. Boka en tid hos en läkare för undersökning om det fortsätter. Han har inte börjat med några nya mediciner eller så?

• Anonym (Pluttan)

Nej, inga mediciner...
    Däremot har vi precis påbörjat bebisverkstad...kan det vara för att hanär nervös/har prestationsångest?

• Anonym (Pluttan)

Ingen?

• dellelgarin

Oj aldrig hört, hoppas någon kan hjälpa er.

• yakuzapixel

Oj då. Har hört talas om det omvända, men inte detta innan. Skulle nog ta kontakt med någon som kan på riktigt faktiskt, och ganska snabbt. Såna här problem har ju en tendens att sätta sig i huvudet på båda två, och på så sätt göra problemet större och större p.g.a. prestationsångest och stress osv.

Lycka till

• Anonym

Ta kontakt med en läkare så att man kan utesluta medicinska problem!

• buspappan

Anonym (Pluttan) skrev 2007-10-29 14:39:16 följande:

Har ett problem, eller det är väl egentligen min sambo som har problem..Det har kommit den senaste månaden..När vi har sex så kommer han helt utan förvarning, och utan att få orgasm. Han märker det precis i ögonblicket då sperman kommer.I går märkte han inte alls, utan han bara kom i sängen när vi skulle byta ställning.Vad kan vara fel?
    Alltså, låter jävligt skumt. Ejakulation utan orgasm låter som att det är något trasigt på "ventilen". Prostatan. Ta du och be honom kolla upp det typ NYSS.
  • Belana

I taoismen är det en del av det som mannen ska lära sig, att skilja på utlösningen och orgasmen och kunna styra det. Så det går att skilja på det även för män. Men det är ju trist för honom att får utlösningen bara, taos grej är att även hans ka kunan få många orgasmer inan utlösning...

Riktigt var man kan få hjälp vet jag tyvärr inte.

• buspappan
    Belana skrev 2007-10-30 12:06:41 följande:
    Riktigt var man kan få hjälp vet jag tyvärr inte.
    Eh... typ sjukvården? Men jag gissar bara hejvilt
  • Anonym (**)

Att han bara kommer utan att eg känna att det är på G verkar ju lite oroväckande.

Men att komma utan att få orgasm är inte direkt ovanligt annars... Min man kommer oftast utan "riktig" orgasm som han kallar det. Inte ett problem med oss utan något som bara är... Händer några gånger om året att han får en sån där ordentlig orgasm och det är inte så att något speciellt händer för att det ska ske.

• Anonym

Har sett att lustjakt.se har fått in flera filmer (massage) som är i dessa områden och tassar.
    Har köpt en av de filmerna och den var superbra! Den fick min kille att komma utan att få ejakulation, en udda men bra känsla enligt honom.

Belana skrev 2007-10-30 12:06:41 följande:
    I taoismen är det en del av det som mannen ska lära sig, att skilja på utlösningen och orgasmen och kunna styra det. Så det går att skilja på det även för män. Men det är ju trist för honom att får utlösningen bara, taos grej är att även hans ka kunan få många orgasmer inan utlösning...Riktigt var man kan få hjälp vet jag tyvärr inte.
  • katten

ring direkt till en urolog. husläkare o vårdcentraler tar otroligt lång tid och tar inte problemen på allvar.
    eller om ni har nån enhet för sexuell hälsa i närheten ring dit o fråga om råd o om dom vet nån bra urolog eller mottagning som ni kan ringa till. helst så ska ju killen ringa själv men du (tjejen) kan ringa i hans ställe

Svar på tråden han kommer utan orgasm