• Poppi

Bruna flytningar med slem??

Undrar om jag ska börja oroa mig...

Jag har haft lite bruna flytningar de senaste dagarna, igår var det även lite blod på pappret men inte något rinnande. Idag var det även lite slem liknande på pappret så då börjar man ju undra vad det är.

Pratade med barnmorskan igår som sa att så länge jag känner grav symtom så ska det inte vara några problem och jag har ju väldigt ont i brösten fortfarande men undrar om ni tycker att jag ska ta mig till akut gyn eller om jag ska avvakta lite.

• Svar på tråden Bruna flytningar med slem??
  • gnagaren

slem är typiskt om det kommer från livmoderslemmhinnan. Ingen fara.
    Det blir då lite trådigt/snorigt/slemmigt.

Kram

• Johanna77

Om du e orolig så åk till gynakuten å kolla. Så slipper du gå runt å vara orolig!

Kram å lycka till!

• supergladis

Skulle kunna vara slem från livmoderslemhinnan blandat med lite blod från livmodertappen. Har hört att det är vanligare än man tror, men dock ofarligt. Livmodertappen kan tex börja blöda när man har sex, men det är tydligen inget att fundera speciellt mycket över.

• Peztis

Det är jättevanligt med blodiga flytningar el blödningar i början.

• Peztis

Hade det själv och jag blev jätteorolig men det gick vägen.

• Poppi

Tack!!! Nu känns det genast mycket bättre...

Då avvaktar jag några dagar så får vi se om det blir bättre annars åker jag in till gyn akuten!

Kram

• gnagaren

Livmoderslemmhinnan kan oxå blöda.
    Så har det gjort för mig hela denhär grav.

Det blir spänningar av fostret som sitter där och det lossnar små, små delar som blöder.

• crcr

Det kan vara en nid-blödning:

Kroppen: Ibland kan det bli en liten blödning "nidationsblödning", ofta förkortat "nid-blödning" i samband med att ägget fastnar och en en del kvinnor kan känna ett litet stick i livmoderns slemhinna. Om man får en sådan blödning så kommer den ca 7 dygn efter ägglossningen.

• Helena23

jag hade nog åkt in på gynakuten.....har fått ett missfall vid den tiden av veckan och det var i o för sig mer rött blandat med slem...men jag åkte in på en gång det behöver ju inte vara ett misfall på gång men jag tycker att du ska kolla dig så att du kan känna dig lugn för där får du veta allt...många kramar i från mig o lycka till....

• Poppi

crcr, jag är gravid i 6:e veckan så det är inte en nid blödning men tack ändå!!

Och Helena23, ja det är ju när jag läser om er som haft missfall som jag blir lite nojjig. Jag vet ju att det finns risk för att det är det men jag avvaktar nog ändå ett par dagar så får vi se...

Tack för alla svar!!

Svar på tråden Bruna flytningar med slem??