• Moln

Svullen mage i v8?

Hej där! Är det normalt att magen kan bli väldigt svullen redan i v8?? Jag förstår ju att det inte är barnet som syns, men magen har svullnat till bra mycket och är svår att hålla in. Är ju inte världens smalaste innan, men ändå....  Ngn annan som känner igen sig?

• Svar på tråden Svullen mage i v8?
  • Busan TH

japp samma för mig och ja ä i vecka 11 känner sig som en ballong.. :(

• Miss Skellington

Fick också svullen mage till och från runt v8, det var värst på kvällarna. Det lugnade sig något efter v10. Nu är jag i v16 och kan inte dölja magen ens om jag försöker =)
    Lycka till med magen.

• Busflickan

Det var likadant för mej oxå. Fick börja med mammabyxor i vecka 8 för det fanns inte en chans att få på de vanliga byxorna (använder mest jeans så det sträcker ju inte en milimeter på sej). Nu kan man lugnt säga att jag är trött på mammakläderna (vecka 36)

• Moln

Ja där ser man. Håller det hemligt på jobbet än så länge så mammakläder får jag lugna mig med ett tag till. Men svårt är det, kjolen åker upp i armhålorna för magen är så stor.. Tur att jag är lite rund och god i kanterna redan innan annars hade de misstänkt mig direkt.

• Stina 74

Jag är i v.9 och tycker att magen är riktigt svullen på eftermiddagen. Är dessutom lång och smal i min natur så lite lösa tunikor får nog flytta in i garderoben... Kan knäppa byxorna men det pyser över ovanför linningen...

• Solstråla

Samma här... Gick in i vecka 8 idag och förutom mina extra kilon så har det hänt "grejer"  byst och mage har blivit större och så har jag fått utslag, nästan som eksem *snyft.

Någon mer med utslag/eksem?

Är redan i vecka 8
  • mads80

Japp,min mage var som en ballong ända till v 14, sen kom riktiga magen i v 16 ungefär, så jag hade mammabyxot tidigt... Är nu i v 30

Svar på tråden Svullen mage i v8?